Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

STRATEŠKA ANALIZA UNUTARNJIH ČIMBENIKA PRI IZRADI STRATEŠKOG MARKETING PLANA NA PRIMJERU ATLANTIC GRUPE d.d.

Vesna Vučemilović orcid id orcid.org/0000-0001-5346-5029 ; VSMTI, Virovitica, Hrvatska
Tanja Ključević


Puni tekst: hrvatski pdf 313 Kb

str. 149-160

preuzimanja: 3.117

citiraj


Sažetak

U teoretskom dijelu rada su analizirani pojmovi strateškog menadžmenta, strateškog marketing plana i strateške analize unutarnjih čimbenika kao sastavnog dijela strateškog marketing plana. Detaljno je opisan proces izrade strateškog marketing plana. Praktični dio rada se odnosi na analizu unutarnjih čimbenika te SWOT analizu kompanije Atlantic Grupa d.d.
Strateška analiza predstavlja preduvjet i nužan analitički osmišljen proces prikupljanja i analize podataka o vanjskom i unutrašnjem poslovnom okruženju. To je iznimno važan dio izrade strateškog marketing plana jer daje informacije potrebne za SWOT analizu temeljem koje se odabire odgovarajuća marketing strategija. Osobito je važno odgovoriti na tri strateška pitanja: gdje se nalazimo, kuda i kako idemo? Svrha analize je ocijeniti konkurentsku poziciju kompanije. Važno je spoznati snage i slabosti kompanije koje trebaju proizaći iz analize unutarnjih čimbenika.
Teorijska analiza pokazala je da su sve aktivnosti i procesi neophodni za razvoj strateškog marketing plana. Analiza unutarnjih čimbenika te SWOT analiza, dokazala je da je kvalitetan marketing plan nužna dimenzija koja određuje uspjeh na konkurentskom tržištu. Rezultati analize ukazuju da se uspješni strateški marketinški planovi i odgovarajuće strategije marketinga razvijaju u skladu s postavljenim ciljevima te vizijom i misijom kompanije.

Ključne riječi

strateška analiza; marketing plan; strategija

Hrčak ID:

204364

URI

https://hrcak.srce.hr/204364

Datum izdavanja:

30.1.2016.

Posjeta: 4.777 *