Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.3.04

Izvori informiranja o politici kao moderatori postizbornih očekivanja građana: parlamentarni izbori 2016.

Dina Vozab ; Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Zrinjka Peruško ; Fakultet političkih znanosti, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 224 Kb

str. 453-472

preuzimanja: 905

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja pokazati kako izvori informiranja o politici i
strankama utječu na postizborna očekivanja građana. Teorijsko
polazište istraživanja jest teorija o postavljanju agende (agenda
setting). Istraživanje je provedeno nakon parlamentarnih izbora,
anketom na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske u rujnu
i listopadu 2016. godine. Pokazuje se da se očekivanja građana
o djelovanju države dijele na tri skupine, koje se donekle mogu
povezati i s političkim vrijednostima ili svjetonazorima: socijalne
države, tvrđave države i inkluzivne države. Rezultati ne upućuju
na znatniju pozitivnu povezanost izvora informiranja, u smislu
vrste medija, i postizbornih očekivanja, uz negativnu povezanost
praćenja internetskih portala i postizbornih očekivanja Tvrđave
države, koja je pozitivno povezana s informiranjem u obitelji.
Rezultati prije svega govore o ranom stadiju političke
komunikacije, tj. političkog informiranja u Hrvatskoj, u kojem od
medija prevladava televizija. Nalazi istraživanja u kojem se
učinci postavljanja agende pokazuju samo u ograničenom
opsegu upućuju na potrebu modifikacije istraživačkih dizajna u
budućim istraživanjima, koja treba prilagoditi medijatiziranom
okruženju u kojemu se upotreba medijskih sadržaja više ne
odvija na jednom medijskom mjestu nego krosmedijski.

Ključne riječi

politička komunikacija; informativne navike publika; medijatizacija; agenda setting; medijski učinci; parlamentarni izbori; Hrvatska

Hrčak ID:

205085

URI

https://hrcak.srce.hr/205085

Datum izdavanja:

4.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.513 *