Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.3.04
Izvori informiranja o politici kao moderatori postizbornih očekivanja građana: parlamentarni izbori 2016.
Dina Vozab
; Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Zrinjka Peruško
; Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Sažetak
Cilj je istraživanja pokazati kako izvori informiranja o politici i
strankama utječu na postizborna očekivanja građana. Teorijsko
polazište istraživanja jest teorija o postavljanju agende (agenda
setting). Istraživanje je provedeno nakon parlamentarnih izbora,
anketom na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske u rujnu
i listopadu 2016. godine. Pokazuje se da se očekivanja građana
o djelovanju države dijele na tri skupine, koje se donekle mogu
povezati i s političkim vrijednostima ili svjetonazorima: socijalne
države, tvrđave države i inkluzivne države. Rezultati ne upućuju
na znatniju pozitivnu povezanost izvora informiranja, u smislu
vrste medija, i postizbornih očekivanja, uz negativnu povezanost
praćenja internetskih portala i postizbornih očekivanja Tvrđave
države, koja je pozitivno povezana s informiranjem u obitelji.
Rezultati prije svega govore o ranom stadiju političke
komunikacije, tj. političkog informiranja u Hrvatskoj, u kojem od
medija prevladava televizija. Nalazi istraživanja u kojem se
učinci postavljanja agende pokazuju samo u ograničenom
opsegu upućuju na potrebu modifikacije istraživačkih dizajna u
budućim istraživanjima, koja treba prilagoditi medijatiziranom
okruženju u kojemu se upotreba medijskih sadržaja više ne
odvija na jednom medijskom mjestu nego krosmedijski.
Ključne riječi
politička komunikacija; informativne navike publika; medijatizacija; agenda setting; medijski učinci; parlamentarni izbori; Hrvatska
Hrčak ID:
205085
URI
Datum izdavanja:
4.9.2018.
Posjeta: 2.513 *