Prethodno priopćenje
ANALIZA I EVALUACIJA SREDNJOŠKOLSKIH UDŽBENIKA ENGLESKOGA KAO STRANOG JEZIKA
Stana Marjančić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za anglistiku
Anna Martinović
orcid.org/0000-0001-5756-1165
; Sveučilište u Zadru, Odjel za anglistiku
Sažetak
Evaluacija udžbenika postala je važan dio nastavničke prakse. Ovaj rad bavi se analizom, na mikro i makro razini, i evaluacijom četiriju srednjoškolskih udžbenika engleskog jezika: Log On, Matrix, Opportunities i New Headway, te njihovom usporedbom. Pritom je korišten prilagođeni predložak autora Littlejohna (2011). Udžbenici su analizirani na razini publikacije i dizajna. Pri analizi publikacije, tj. pojavnog izgleda udžbenika, svojstva koja se izdvajaju kao važna uključuju upotrebu boja, veličine i izgleda slova i slika te cjelokupnu organizaciju udžbenika. Analiza dizajna upućuje na to da bi se pažnja trebala pridavati mjeri u kojoj su zastupljene sve jezične vještine i gramatika, kao i tome koliko se često od učenika zahtijevaju pisani i usmeni odgovori. Usporedba analiziranih udžbenika pokazala je da su ti elementi učenja jezika, kao i integracija jezičnih vještina, zastupljeni u svim udžbenicima.
Ključne riječi
nastavni materijali za učenje jezika; analiza udžbenika; publikacija; dizajn
Hrčak ID:
205453
URI
Datum izdavanja:
1.7.2018.
Posjeta: 2.345 *