Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Slika kao medij mišljenja: distribuirana kognicija i teorija proširenog uma

Josipa Lulić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 480 Kb

str. 2075-2090

preuzimanja: 403

citiraj


Sažetak

Andy Clark poznat je po svojoj tvrdnji kako su ljudi pod određenim okolnostima sposobni prenijeti dio svojih kognitivnih funkcija u okoliš. Tu je tezu nazvao teorijom proširenog uma. Nakon njenog prvog pojavljivanja u članku koji je Clark u koautorstvu s D. Chalmersom napisao godine 1998. ona je postala predmetom široke rasprave , no konzenzus je postignut oko ideje da okoliš služi ako ne u potpunosti kao direktan dio kognitivnog procesa, onda kao važan potporanj mišljenju. Moje se istraživanje sužava na ulogu slike u religijskoj kogniciji. Cilj mi je usporediti dva religijska sustava, onaj drevne rimske religije i suvremenog brazilskog Candomblea, koji su udaljeni u vremenu i prostoru, ali povezani Whitehouseovom konceptualizacijom imagističkog modaliteta religioznosti. Pobliže ću analizirati koncept (ikonografske) pogreške kroz prizmu kognitivne znanosti, te u svjetlu koncepta slike kao dijela sustava religijske kognicije pokušati ponuditi drugačiji pogled.

Ključne riječi

distribuirana kognicija; teorija proširenog uma; rimska skulptura; rimska religija

Hrčak ID:

205778

URI

https://hrcak.srce.hr/205778

Datum izdavanja:

18.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.450 *