Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.14256/JCE.2102.2017

Usporedba metoda nadziranog učenja u svrhu predviđanja srednjeg mjesečnog protoka

Jadran Berbić
Eva Ocvirk
Gordon Gilja


Puni tekst: engleski pdf 946 Kb

str. 643-656

preuzimanja: 173

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 933 Kb

str. 643-656

preuzimanja: 396

citiraj


Sažetak

Dugoročno planiranje hidrotehničkih sustava zahtijeva poznavanje dugoročne dostupnosti vode, najčešće u obliku srednjeg mjesečnog protoka. Uglavnom se koriste znanja iz stohastičke hidrologije, a mogući scenariji dobivaju se generiranjem sintetičkog protoka. Raspolaganje klimatskim modelima nameće mogućnost modeliranja iz budućih scenarija, a pretpostavka u radu je da se za tu svrhu može primjenjivati nadzirano učenje. U radu je analizirana preciznost tri modela nadziranog učenja u tri pristupa i autoregresivnog modela u prvom pristupu, za predviđanje srednjeg mjesečnog protoka, a u ovisnosti o duljini povijesnog niza.

Ključne riječi

dugoročno planiranje; srednji mjesečni protok; autoregresivni model; nadzirano učenje

Hrčak ID:

206266

URI

https://hrcak.srce.hr/206266

Datum izdavanja:

1.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.202 *