Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.655

Program Informacijsko opismenjavanje tinejdžera Gradske knjižnice Zadar

Vera Vitori orcid id orcid.org/0000-0002-2608-4965 ; Gradska knjižnica Zadar
Petra Sulić ; Gradska knjižnica Zadar
Matea Bakmaz ; Gradska knjižnica Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 785 Kb

str. 127-150

preuzimanja: 816

citiraj


Sažetak

Cilj. Rad ukazuje na važnost provođenja programa informacijskog opismenjavanja u narodnim knjižnicama. Cilj je rada prikazati program Informacijsko opismenjavanje tinejdžera Gradske knjižnice Zadar i rezultate istraživanja koje je provedeno radi vrednovanja programa. U istraživanju se analizira zadovoljstvo i mišljenje sudionika programa, učenika osnovnih i srednjih škola, s obzirom na njegovu jasnoću, razumljivost, korisnost i zanimljivost.

Metodologija. U anketnom istraživanju programa Informacijsko opismenjavanje tinejdžera za prikupljanje podataka korišten je anketni upitnik kreiran za tu svrhu.

Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su da je u narodnoj knjižnici moguće osmisliti i provesti kvalitetne programe poput programa Informacijsko opismenjavanje tinejdžera u Gradskoj knjižnici Zadar. Rezultati pokazuju da učenici osnovnih i srednjih škola u velikom postotku pozitivno ocjenjuju zanimljivost teme, jasnu i razumljivu prezentaciju sadržaja i stjecanje novih znanja za koja smatraju da će im koristiti u daljnjem školovanju.

Originalnost. Rad nastoji ukazati na potrebu provođenja programa informacijskog opismenjavanja, kakav je za tinejdžersku populaciju u narodnoj knjižnici rijetkost. Opisujući faze nastanka, koncept i promidžbene aktivnosti programa Informacijsko opismenjavanje tinejdžera Gradske knjižnice Zadar, dan je model za oblikovanje srodnih programa. U hrvatskoj stručnoj literaturi nedovoljno je istraživanja na temu informacijske pismenosti u narodnim knjižnicama, a vrednovanja programa opismenjavanja tinejdžera gotovo da i nema. Rezultati vrednovanja programa s obzirom na učenike osnovnih i srednjih škola mogu poslužiti kao polazište u formiranju sadržaja sličnih programa te kao smjerokaz za unapređivanje postojećih.

Ključne riječi

Gradska knjižnica Zadar; informacijska pismenost; narodne knjižnice; program Informacijsko opismenjavanje tinejdžera; učenici osnovne škole; učenici srednje škole; vrednovanje

Hrčak ID:

206801

URI

https://hrcak.srce.hr/206801

Datum izdavanja:

15.10.2018.

Posjeta: 1.564 *