Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/ygjwrcjv6y
Namjere i znanje učenika Medicinske škole Bjelovar i Srednje škole Pakrac o dojenju
Marija Čatipović
orcid.org/0000-0003-4352-6419
; Specijalistička pedijatrijska ordinacija Marija Čatipović, Bjelovar, Hrvatska
Branka Pirija
orcid.org/0000-0002-7140-725X
; Specijalistička pedijatrijska ordinacija Branka Pirija, Kutina, Hrvatska
Josip Grgurić
; UNICEF Ured za Hrvatsku, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Predmet studije je ispitivanje namjera i znanja o dojenju učenika dviju srednjih škola zdravstvenog usmjerenja. Sudionike studije čini 135 učenika dobi od 17 do 19 godina, 30 muškog spola i 105 ženskog spola, 50 iz Pakraca, a ostali su iz Bjelovara. U ispitivanju namjera i znanja o dojenju korištena je metoda ankete. Anketa je obuhvatila nekoliko pitanja o sociodemografskom statusu, 8 pitanja o namjerama dojenja i 15 pitanja o znanju o dojenju. Mann-Whitney i hi kvadrat testom uspoređene su razlike rezultata. Učenici Srednje škole Pakrac pokazali su lošije rezultate na pitanju namjere dojenja na javnom mjestu (p=0,04) i značajno bolje rezultate na pitanju namjere dojenja nakon godine dana starosti djeteta (p=0,01). Na pitanjima znanja učenici iz Bjelovara su imali bolje odgovore na pitanju količine željeza u majčinom mlijeku (p=0,027), a lošije na pitanjima dojenja na zahtjev (p=0,002), isključivog dojenja (p=0,000), potrebe započinjanja edukacije o dojenju prije trudnoće (p=0,007) i davanja mliječne formule uz majčino mlijeko (p=0,037). Rezultati studije potvrđuju da se učenici dviju medicinskih škola značajno razlikuju po odgovorima na upitnicima namjera i znanja o dojenju.
Ključne riječi
medicinska škola; edukacija o dojenju
Hrčak ID:
208026
URI
Datum izdavanja:
22.10.2018.
Posjeta: 1.702 *