Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.147

Ocjenjivanje korištenja usluge plesa pristupom iskustvene vrijednosti

Manuel Cuadrado ; University of Valencia, Faculty of Economics
Maja Šerić orcid id orcid.org/0000-0002-7799-2592 ; University of Valencia, Faculty of Economics
Martina G. Gallarza orcid id orcid.org/0000-0003-2461-1247 ; University of Valencia, Faculty of Economics


Puni tekst: engleski pdf 235 Kb

str. 147-164

preuzimanja: 845

citiraj


Sažetak

Svrha – Iskustvena se paradigma pokazala značajnom u istraživanju i razumijevanju konzumacije usluga u kulturi, a time za nju raste i interes u literaturi iz područja marketinga i ponašanja potrošača. U ovom kontekstu odluke o ponašanju potrošača ne smatraju se samo funkcionalnima, već su snažno pod utjecajem emocionalnih dimenzija i intrinzičnih aspekata. Budući da je konzumacija umjetnosti visoko povezana s osjećajima, iskustveni pristup pruža vrijedan pogled u istraživanje i razumijevanje pojedinčeve konzumacije usluga kulture. Zbog toga se u radu koristi iskustveni pristup da bi se ocijenio ples kao iskustvo potrošnje, koje se razlikuje ovisno o demografskom profilu korisnika. Analiziraju se navike ljudi (učestalost pohađanja, izvori informacija, motivi i prepreke) i stavovi (percipirana vrijednost i namjera) prema plesnim priredbama s obzirom na različite demografske profile ispitanika.
Metodološki pristup – Nakon izrade pregleda literature, provedeno je izviđajno i opisno istraživanje. Primijenjeno je osobno ispitivanje uz pomoć strukturiranog anketnog upitnika. Korišten je kvotni uzorak (s obzirom na dob i spol) koji je obuhvatio 672 ispitanika. U statističkoj obradi prikupljenih podataka primijenjene su univarijatna i multivarijatna analiza.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju da spol objašnjava glavne razlike pri korištenju usluge plesa. Kod žena različiti su motivi (osobni, emocionalni, učenje) postigli veće vrijednosti za sudjelovanje u takvoj vrsti aktivnosti, dok su muškarci motivirani barijerama (nesviđanjem, drugim mogućnostima, nerazumijevanjem). Osim toga, razlike u česticama koje mjere percipiranu vrijednost plesa statistički su značajne tako da su više vrijednosti za ženske ispitanike. Ovi rezultati mogu biti zanimljivi donositeljima marketinških odluka kako bi prilagodili strategije prema svojim ciljnim skupinama.
Ograničenja – Istraživanje nudi samo kratak uvid – snimak u područje istraživanja pa je po svojoj prirodi opisno.
Doprinos – Iako se, zbog svoje primjenjivosti, iskustveni pristup može koristiti u različitim područjima marketinga, prema saznanjima autora, do sada nisu istraživane navike i stavovi potrošača prema posjećivanju plesnih priredbi. Stoga se rad bavi ovom problematikom.

Ključne riječi

iskustveni marketing; iskustvo konzumacije; ples; iskustvena vrijednost; demografska obilježja; spol

Hrčak ID:

213096

URI

https://hrcak.srce.hr/213096

Datum izdavanja:

18.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.397 *