Izvorni znanstveni članak
Voljnost seljaka za poslovno povezivanje. Rezultati terenske studije u ruralnoj okolici Zagreba
Damir KOVAČIĆ
Josip JURAČAK
Đurđica ŽUTINIĆ
Sažetak
Razvitak poslovnoga povezivanja među seljacima (zajedničkog
rada, kooperacije i sl.) jedna je od temeljnih pretpostavaka uspješ
noga preustroja hrvatske poljoprivrede, odnosno povećanja
njezine konkurentnosti, na domaćem i na svjetskom tržištu.
Istraživanjem koje je provedeno na ruralnom području Grada Zagreba
pokušalo se odgovoriti na pitanje kakav je općenito odnos
seljaka prema poslovnom povezivanju u poljoprivredi te u kojoj
mjeri sociodemografska i psihološka obilježja ispitanika utječu na
njihovu "voljnost" za poslovno povezivanje. Na osnovi deklarativno
izražene voljnosti seljaka za poslovno povezivanje dobivene
su četiri skupine "jako voljni", "voljni", "manje voljni" i "nevoljni".
Statistički značajne razlike među tim skupinama seljaka utvrđene
su s obzirom na dosadašnje iskustvo i aktivno sudjelovanje u nekom
od oblika poslovnoga povezivanja, s obzirom na stupanj
naobrazbe te s obzirom na psihološke osobine: inovativnost i poduzetnost.
Istraživanje pokazuje da među seljacima postoji skupina
"iskusnijih", izobraženijih i poduzetnijih koji trebaju biti oslonac
u procesu razvitka i učinkovitijeg uključivanja seljaka u sustave
poslovnoga povezivanja u poljoprivredi.
Ključne riječi
Hrčak ID:
19897
URI
Datum izdavanja:
31.12.2001.
Posjeta: 2.243 *