Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Voljnost seljaka za poslovno povezivanje. Rezultati terenske studije u ruralnoj okolici Zagreba

Damir KOVAČIĆ
Josip JURAČAK
Đurđica ŽUTINIĆ


Puni tekst: engleski pdf 128 Kb

str. 1119-1129

preuzimanja: 795

citiraj


Sažetak

Razvitak poslovnoga povezivanja među seljacima (zajedničkog
rada, kooperacije i sl.) jedna je od temeljnih pretpostavaka uspješ
noga preustroja hrvatske poljoprivrede, odnosno povećanja
njezine konkurentnosti, na domaćem i na svjetskom tržištu.
Istraživanjem koje je provedeno na ruralnom području Grada Zagreba
pokušalo se odgovoriti na pitanje kakav je općenito odnos
seljaka prema poslovnom povezivanju u poljoprivredi te u kojoj
mjeri sociodemografska i psihološka obilježja ispitanika utječu na
njihovu "voljnost" za poslovno povezivanje. Na osnovi deklarativno
izražene voljnosti seljaka za poslovno povezivanje dobivene
su četiri skupine "jako voljni", "voljni", "manje voljni" i "nevoljni".
Statistički značajne razlike među tim skupinama seljaka utvrđene
su s obzirom na dosadašnje iskustvo i aktivno sudjelovanje u nekom
od oblika poslovnoga povezivanja, s obzirom na stupanj
naobrazbe te s obzirom na psihološke osobine: inovativnost i poduzetnost.
Istraživanje pokazuje da među seljacima postoji skupina
"iskusnijih", izobraženijih i poduzetnijih koji trebaju biti oslonac
u procesu razvitka i učinkovitijeg uključivanja seljaka u sustave
poslovnoga povezivanja u poljoprivredi.

Ključne riječi

Hrčak ID:

19897

URI

https://hrcak.srce.hr/19897

Datum izdavanja:

31.12.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.243 *