Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

MODEL UPOTREBE WEB OKRUŽJA U ORGANIZACIJI I MENADŽMENTU NASTAVNOG PROCESA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA

Branimir Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-4821-7327 ; Ekonomski fakultet u Osijeku
Dominika Crnjac Milić orcid id orcid.org/0000-0002-9843-9497 ; Fakultet elektrotehnike računarstva i informacijskih tehnologija u Osijeku
Stojanka Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-4821-7327 ; Dux Mission d.o.o.


Puni tekst: hrvatski pdf 1.710 Kb

str. 643-662

preuzimanja: 581

citiraj


Sažetak

Prisustvo nastavi jedan je od zahtjeva koji se danas postavljaju pred studente visokoškolskih ustanova. Zbog toga nastavnici pribjegavaju različitim metodama evidentiranja prisutnosti studenata nastavi. U malim studijskim grupama do tridesetak studenata praćenje prisustva studenata na nastavi nije problem, no kada se radi o velikim predavačkim grupama kada nastavi prisustvuje više desetaka, pa čak i stotina studenata, tada je veliki problem uspostave brze, učinkovite, jeftine i od opstrukcija sigurne evidencije prisutnosti studenata na nastavi koja bi omogućila olakšanu kontrolu nad ispunjenjem obveza od strane studenata, te bolju organizaciju i optimizaciju vremena tijekom nastavnog sata potrebnog za praćenje posjećenosti nastave. Ovaj problem je analiziran na primjeru Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, te je dano moguće rješenje. Bilo je potrebno sagledati pravne osnove modela evidencije prisustva nastavi studenata Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, zatim istražiti moguća tehnička rješenja praćenja prisutnosti studenata na nastavi. Među mogućim rješenjima praćenja prisustva studenata optimalnim se pokazalo ono koje se temelji na upotrebi jednokratnih kodova, te su sagledane mogućnosti identifikacije prisutnosti studenata na nastavi upotrebom spomenutih kodova. To rješenje idejno funkcionira tako da svaki student na nastavi treba dobiti vlastiti jednokratni kod za prijavu prisutnosti na nastavi, te korištenjem tog koda, a upotrebom Web aplikacije, evidentirati svoj dolazak na nastavu. Temeljem te ideje razvijen je model sustava praćenja prisutnosti studenata na nastavi iz kojega je razvijen aplikativni programski sustav koji je u fazi testiranja u posljednje dvije godine. Kako spomenuti sustav nije pokazao značajne anomalije u fazi eksperimentalne uporabe, može se zaključiti kako je ovakav sustav praćenja prisustva studenata nastavi dokazao svoju uporabnu vrijednost.

Ključne riječi

organizacija nastavnog procesa; Web okružje; prisutnost; nastava; studenti

Hrčak ID:

213330

URI

https://hrcak.srce.hr/213330

Datum izdavanja:

19.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.677 *