Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.2.801
Odabir lokacije za novu poslovnu jedinicu u ICT industriji
Sanja Marinković
orcid.org/0000-0003-1359-033X
; University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, Belgrade, Serbia
Ilija Nikolić
orcid.org/0000-0002-7967-5726
; University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, Belgrade, Serbia
Jovana Rakićević
; University of Belgrade, Faculty of organizational sciences, Belgrade, Serbia
Sažetak
Teorija lokacije proučava utjecaj lokacije na bilo koju ekonomsku aktivnost, pokušavajući razumjeti gdje se poslovne operacije trebaju smjestiti i koji je razlog takve odluke. Cilj ovog rada je raspraviti i odrediti prioritete ključnih odrednica lokacije za uspješan odabir optimalne lokacije za poslovnu jedinicu u ICT industriji. U radu se ističe važnost ovog koncepta u ICT sektoru danas, u vrijeme digitalizacije i velike internetske revolucije. Inicijalne odrednice formirane su na temelju pregleda literature i procjenjuju se kroz dva kruga Delphi studije među stručnjacima ICT tvrtki u Srbiji. Drugi cilj istraživanja bio je postići konsenzus oko relativne važnosti dogovorenih odrednica. Prema dobivenim rezultatima korištenjem AHP modela odlučivanja, prioritet pri odabiru lokacije za poslovnu jedinicu u ICT industriji je dostupnost ljudskih resursa, drugi je političko i gospodarsko okruženje, a treće je natjecanje. Rezultati istraživanja potvrđuju da političke i ekonomske strategije igraju važnu ulogu u ICT tržištu, jer vlade pokazuju sve veći interes za ovu industriju. Istraživanjem je dokazano da je zbog nedostatka ponude rada i žestoke konkurencije u ICT sektoru, koncept odabira lokacije važan čimbenik uspjeha za održivi rast i razvoj ICT organizacija.
Ključne riječi
odabir lokacije; odrednice lokacije; Delphi studija; AHP model odlučivanja; ICT industrija
Hrčak ID:
213604
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 1.977 *