Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32914/mcpr.9.1-2.3
BIJEG S "VIRTUALNOG KORZA" – NOVI TRENDOVI PRIPADNIKA GENERACIJE „Z“ U KORIŠTENJU DRUŠTVENIH MREŽA
Tomislav Levak
; Odjel za kulturologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Snježana Barić Šelmić
; Odjel za kulturologiju, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovoga rada jest utvrditi prati li i mlađa populacija u Hrvatskoj vladajuće svjetske trendove u pogledu korištenja društvenih mreža kao iznimno raširenih komunikacijskih platformi. Naime, premda Facebook zajednica trenutno okuplja čak oko dvije milijarde korisnika i još uvijek je uvjerljivo globalno najpopularnija društvena mreža, u svjetskim razmjerima već je zabilježena pojava da pripadnici tzv. Generacije „Z“ (osobe rođene nakon 1995. godine) sve više napuštaju ili minoriziraju Facebook i okreću se drugim društvenim mrežama.
U tu svrhu, uz iznošenje nužnog teorijskog okvira, autori su uporabom komparativne metode napravili usporedbu pojedinih suvremenih društvenih mreža te aktualnih kretanja u svijetu i Hrvatskoj u pogledu njihova korištenja. Također, tijekom mjeseca svibnja 2017. godine provedeno je istraživanje internetskih navika i stavova o društvenim mrežama – kakvo, po saznanjima autora rada, još nije provedeno u Hrvatskoj - putem metode online ankete među učenicima srednjih škola, članova Generacije „Z“, u nekoliko većih i manjih hrvatskih gradova: Zagrebu, Osijeku, Krku i Korčuli.
Rezultati istraživanja potvrdili su početne postavke autora rada: mladi sve više napuštaju Facebook kao „virtualni korzo“, dobrim dijelom i jer su ga učestalo počele koristiti starije generacije, među kojima i njihovi roditelji; a većinom se okreću društvenim mrežama koje im nude prevlast slike nad tekstom, u prvom redu Instagramu i Snapchatu. Osim toga, utvrđeno je kako ne postoje osjetne razlike između preferencija članova Generacije „Z“ u većim urbanim sredinama na kontinentu te u manjim urbanim sredinama na jadranskim otocima.
Ključne riječi
društvene mreže; „Z“ generacija; komunikacijske platforme; Facebook; Instagram; Snapchat
Hrčak ID:
214347
URI
Datum izdavanja:
16.12.2018.
Posjeta: 4.867 *