Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32914/mcpr.9.1-2.6

REKLAME I RODNI STEREOTIPI: VAŽNOST MEDIJSKE PISMENOSTI

Irena Sever Globan ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Mateja Plenković ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Vanesa Varga ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 653 Kb

str. 81-94

preuzimanja: 4.096

citiraj


Sažetak

Reklame su jedan od najraširenijih oblika medijskih i kulturnih proizvoda, kojima smo svjesno ili nesvjesno izloženi svakodnevno. Moderna oglašivačka industrija postala je središnja institucija tržišno-industrijske ekonomije na koju se godišnje potroši više stotina milijardi dolara. Stručnjaci za medije slažu se da je učinak oglašavanja na stavove, ponašanje i emocije vrlo snažan, osobito kada se radi o djeci i mladima. Trend je da reklame rijetko prikazuju prednosti proizvoda čiju prodaju pokušavaju potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dio njihovih identiteta i obrazaca ponašanja. To se prvenstveno odnosi na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskih i muških tijela kao glavnih komponenti oglašavanja. Posebno je važno pitanje posljedica česte izloženosti rodnim stereotipima u oglašavanju na psihosocijalnoj i socijalnoj razini. Kako bi se smanjili negativni učinci reklama, potrebno je djelovati na više razina. Društvena razina uključuje provođenje odgovorne medijske politike i definiranje etičkih standarda u oglašavanju. Na individualnoj razini, roditelji i nastavnici trebaju preuzeti odgovornost za razvijanje medijske pismenosti djece i mladih.

Ključne riječi

Medijska pismenost; reklame; rodni stereotipi

Hrčak ID:

214350

URI

https://hrcak.srce.hr/214350

Datum izdavanja:

16.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.732 *