Medicus, Vol. 27 No. 2 Sumamed, 2018.
Pregledni rad
Početci i strategije marketinga tvornice Kaštel d. d. (1920. – 1945.)
Stella Fatović-Ferenčić
Silvija Brkić Midžić
Sažetak
Razvoj farmaceutske industrije prati specifičan tip oglašavanja koji se na našim prostorima sustavnije može pratiti nakon Prvoga svjetskog rata, tj. pojavnošću domaćih farmaceutskih tvrtka. U ovom radu prikazuju se rane strategije marketinga tvornice Kaštel d. d. osnovane 1920. godine te njezina ulaganja u vizualno oblikovanje, prezentaciju i prepoznatljivost lijekova na tržištu. Kaštel d. d. razvijao je raznolike marketinške strategije, od oglašavanja u relevantnim publikacijama, intenziviranja suradnje s liječnicima (posjeti i razmjena iskustava koja se objavljuju u stručnim časopisima), predstavljanja na izložbama i izdavanja vlastitog časopisa Medicusa do tiskanja brošura, letaka, razglednica, rokovnika itd. Naglašava se važnost ranog uključivanja profesionalnog dizajnera Pavla Gavranića u oblikovanje vizualnog identiteta proizvoda, čime je Kaštel d. d. pridonio promicanju i poticanju razvoja industrijskog dizajna na našim prostorima.
Ključne riječi
Kaštel d. d.; farmaceutska industrija; farmaceutski marketing; Pavao Gavranić; reklamni dizajn; 20. stoljeće; Hrvatska
Hrčak ID:
214617
URI
Datum izdavanja:
31.10.2018.
Posjeta: 2.070 *