Logopedija, Vol. 8 No. 2, 2018.
Stručni rad
https://doi.org/10.31299/log.8.2.5
Bimodalna logopedska intervencija za gluho dijete s kohlearnim implantatom – prikaz slučaja
Zrinka Martinković
Luka Bonetti
orcid.org/0000-0003-1379-5239
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za oštećenje sluha, Zagreb, Hrvatska
Marina Milković
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za oštećenje sluha, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog stručnog rada je prikaz slučaja bimodalne logopedske intervencije prirođeno gluhog dječaka s kohlearnim implantatom, radi stjecanja boljeguvida u potencijal bimodalnog pristupa. Bimodalna logopedska intervencija predložena je zbog ustanovljenog oskudnog rječnika u odnosu na kronološku (4,9 godina starosti) i slušnu (3 godine slušanja) dob dječaka. Individualna bimodalna logopedska intervencija te (ne)formalno savjetovanje roditelja organizirani su u Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, dinamikom dva puta na tjedan po 60 minuta, u razdoblju od veljače do lipnja 2017. godine. Učinci bimodalne logopedske intervencije analizirani su mjerenjem kvantitativnih promjena dječakovog receptivnog i ekspresivnog rječnika Komunikacijskom razvojnom ljestvicom: Riječi i geste, koju su roditelji popunili u četiri navrata.
S obzirom na utvrđeno gotovo stopostotno povećanje receptivnog i ekspresivnog rječnika dječaka, rezultati ovog istraživanja u skladu su s ranijim izvještajima o pozitivnim jezičnim učincima bimodalne logopedske intervencije kod pedijatrijskih korisnika kohlearnih implantata, čiji jezični razvoj ne napreduje prema očekivanjima s obzirom na dob, dok brzina kojom je povećanje rječnika ostvareno opravdava zaključak da u domaćim uvjetima bimodalni pristup posjeduje velik potencijal za jačanje jezičnih vještina prirođeno (na)gluhe djece.
Ključne riječi
prirođeno oštećenje sluha; kohlearni implantat; habilitacija; bimodalni pristup; rječnik; KORALJE
Hrčak ID:
216434
URI
Datum izdavanja:
15.1.2019.
Posjeta: 2.538 *