Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Preferencije u odabiru rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece predškolske dobi

Vedrana Kuti
Lara Cakić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 323 Kb

str. 372-372

preuzimanja: 1.228

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 323 Kb

str. 357-371

preuzimanja: 691

citiraj


Sažetak

Igračke potiču razvoj različitih kognitivnih, socijalnih i motoričkih dječjih vještina. Cilj je istraživanja bio ispitati preferencije rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 93 predškolske djece u dobi od 4 do 5 godina (N=93). Djeca su za 30 igračaka koje su prethodno navela kao omiljene igračke, procjenjivala su jesu li te igračke „za djevojčice“, „za dječake“ ili „za djevojčice i dječake“. U ispitivanju preferencija rodno tipiziranih i rodno neutralnih igračaka kod djece upotrebljavale su se one igračke koje su najviše puta odabrane kao rodno tipizirane igračke, tri za djevojčice i tri za dječake te tri rodno neutralne igračke. Djeca su većinom preferirala rodno tipizirane igračke. Najviše su to činile djevojčice za djevojčice (94.12%), a najmanje dječaci za dječake (71.43%) što nije konzistentno ostaloj literaturi. Odabrane igračke za djevojčice bile su vezane uz ljepotu i njegu, te pastelnih i ružičastih boja, a za dječake vezane uz uzbuđenje i nasilje, plavih i crnih boja.

Ključne riječi

djeca u dobi od četiri i pet godina; igra; izbor igračaka; spolni stereotipi

Hrčak ID:

216731

URI

https://hrcak.srce.hr/216731

Datum izdavanja:

21.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.471 *