Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju

Matilda Karamatić-Brčić ; Odjel za pedagogiju Sveučilište u Zadru
Tea Viljac ; OŠ Majstora Radovana, Trogir


Puni tekst: hrvatski PDF 98 Kb

str. 92-104

preuzimanja: 3.210

citiraj


Sažetak

Koncept inkluzivnog obrazovanja sve odgojno-obrazovne ustanove stavlja pred nove zadaće u kojima se uloga učitelja i nastavnika mijenja u skladu sa zahtjevima obrazovnih politika. Stavovi uvjetuju ponašanje ljudi, a formiraju se na temelju različitih čimbenika. U kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja pozitivni stavovi učitelja i nastavnika prema implementaciji i provođenju inkluzije ključna je pretpostavka za uspješan proces inkluzije na razini školske prakse. Cilj ovoga rada je prikazati stavove nastavnika prema provođenju procesa inkluzije u osnovnim školama. Dobiveni rezultati istaknuli su značaj i ulogu nastavnika na razini predmetne nastave u procesu inkluzije. Identificirana su i područja u okvir kojih nastavnici mogu pridonijeti podizanju kvalitete procesa inkluzije u svim njenim dimenzijama. U okviru odgojno-obrazovnog sustava i pedagoškom smislu riječi, smanjenje razlika u svakodnevnoj praksi znači prihvaćanje razlika među učenicima kao poticaja u aktivnostima stjecanja potrebnih znanja za školovanje, život i rad, a ne kao prepreke.

Ključne riječi

odgojno-obrazovna inkluzija; nastavnik; pretpostavke provođenja inkluzije

Hrčak ID:

217834

URI

https://hrcak.srce.hr/217834

Datum izdavanja:

9.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.662 *