Magistra Iadertina, Vol. 13 No. 1, 2018.
Prethodno priopćenje
Stavovi nastavnika o inkluzivnom odgoju i obrazovanju
Matilda Karamatić-Brčić
; Odjel za pedagogiju
Sveučilište u Zadru
Tea Viljac
; OŠ Majstora Radovana, Trogir
Sažetak
Koncept inkluzivnog obrazovanja sve odgojno-obrazovne ustanove stavlja pred nove zadaće u kojima se uloga učitelja i nastavnika mijenja u skladu sa zahtjevima obrazovnih politika. Stavovi uvjetuju ponašanje ljudi, a formiraju se na temelju različitih čimbenika. U kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja pozitivni stavovi učitelja i nastavnika prema implementaciji i provođenju inkluzije ključna je pretpostavka za uspješan proces inkluzije na razini školske prakse. Cilj ovoga rada je prikazati stavove nastavnika prema provođenju procesa inkluzije u osnovnim školama. Dobiveni rezultati istaknuli su značaj i ulogu nastavnika na razini predmetne nastave u procesu inkluzije. Identificirana su i područja u okvir kojih nastavnici mogu pridonijeti podizanju kvalitete procesa inkluzije u svim njenim dimenzijama. U okviru odgojno-obrazovnog sustava i pedagoškom smislu riječi, smanjenje razlika u svakodnevnoj praksi znači prihvaćanje razlika među učenicima kao poticaja u aktivnostima stjecanja potrebnih znanja za školovanje, život i rad, a ne kao prepreke.
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija; nastavnik; pretpostavke provođenja inkluzije
Hrčak ID:
217834
URI
Datum izdavanja:
9.3.2019.
Posjeta: 5.761 *