Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Marketinške aktivnosti neprofitnih organizacija u funkciji motivacije mladih na volontiranje

Jerko Glavinić ; Srednja poljoprivredna i tehnička škola Opuzen
Ljiljana Najev Čačija orcid id orcid.org/0000-0001-8562-2463 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Splitu


Puni tekst: hrvatski PDF 419 Kb

preuzimanja: 1.414

citiraj


Sažetak

Neprofitni sektor posljednjih desetljeća budi interes istraživača i javnosti zbog svojeg rasta, ali i koristi koje donosi društvu u cjelini. Neprofitne organizacije su pokretači razvoja sektora, pri čemu su im za ostvarenje ciljeva usmjerenih različitim ciljnim skupinama potrebni i ljudski resursi. Kako bi se neprofitne organizacije uspješno orijentirale ciljnim skupinama prijeko je potrebno provoditi marketinške aktivnosti. Ključni segmenti, to jest ciljne skupine su korisnici, donatori, volonteri, zaposlenici i šira javnost. U kontekstu ljudskih resursa velika uloga pripada volonterima. Stoga je jedna od zadaća marketinških aktivnosti i motivacija volontera radi njihova angažmana. Cilj ovoga rada je ispitati utjecaj marketinških aktivnosti neprofitnih organizacija na šest motivacijskih funkcija za volontiranje među mladima. Te funkcije su: zaštita, vrijednosti, karijera, društvo, razumijevanje i poštovanje. Rezultati istraživanja upućuju na to kako marketinške aktivnosti pozitivno utječu na motivacijske funkcije zaštite i karijere, dok kod funkcija razumijevanja i vrijednosti taj utjecaj nije potvrđen. Kod funkcija društva i poštovanja utjecaj je djelomično potvrđen. Rezultati istraživanja pridonose boljem razumijevanju motivacije volontera te aktivne uloge organizacija u njezinu razvoju primjenom optimalne kombinacije marketinških aktivnosti.

Ključne riječi

marketinške aktivnosti; neprofitne organizacije; volonteri; motivacija; motivacijske funkcije

Hrčak ID:

217913

URI

https://hrcak.srce.hr/217913

Datum izdavanja:

12.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.019 *