Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/1/5/1/2

Znanje učitelja kao ključni čimbenik pružanja prve pomoći u osnovnim školama

Uroš Kovačič ; University of Ljubljana, Faculty of Medicine, Institute of Pathophysiology, Ljubljana, Slovenia
Amela Lozić ; Orthopedic Hospital Valdoltra, Ankaran, Slovenia
Damjan Slabe ; University of Ljubljana, Slovenia, Faculty of Health Sciences, Department of Public Health
Andrej Starc ; University of Ljubljana, Slovenia, Faculty of Health Sciences, Department of Public Health


Puni tekst: engleski pdf 608 Kb

str. 17-29

preuzimanja: 501

citiraj


Sažetak

Uvod: Uz dom, škola je druga najvažnija djetetova životna okolina. Ozljede koje se najčešće događaju u školi i na školskom igralištu glavni su uzrok smrti u djece. U slučaju iznenadnih zdravstvenih problema u školi učitelji su obično prvi koji su uz dijete. Zanimalo nas je koliko su učitelji u osnovnim školama upoznati s mjerama pružanja prve pomoći u određenim zdravstvenim slučajevima.

Metode: Prikupljanje podataka deskriptivnom metodom provedeno je s pomoću anonimnog anketnog upitnika putem online programa 1ka. Upitnik su u cijelosti ispunila 192 nastavnika.

Rezultati: Učitelji nemaju teoretsko znanje prve pomoći u situacijama opasnima po život. U četiri od devet pitanja o odabranim mjerama pružanja prve pomoći učitelji u višim razredima osnovne škole pokazali su statistički značajno slabije znanje u odnosu na učitelje u nižim razredima osnovne škole.

Zaključci: Učitelji u nižim razredima osnovne škole koji predaju u ranom stadiju obrazovnog sustava pokazali su bolje teoretsko znanje prve pomoći. To može biti posljedica razlike u njihovoj obrazovnoj ulozi tijekom školovanja učenika. Dok učitelj u nižim razredima cijeli dan provede s učenikom i uključen je u opće obrazovanje učenika, učitelj u višim razredima predaje jedan određeni predmet i dolazi u kontakt s učenikom samo nekoliko sati tjedno. Teoretsko znanje samo je osnovni preduvjet za pružanje prve pomoći, za to su potrebne i praktične vještine. Bitno je da nastavnici u osnovnoj školi obnove i usavrše svoje znanje prve pomoći, jer se smjernice mijenjanju i znanje se prve pomoći zaboravlja. Ako su nastavnici odgovorni za pružanje mjera prve pomoći ozlijeđenom ili iznenada oboljelom djetetu, ravnatelji su odgovorni za osiguravanje uvjeta za provedbu tih mjera, uključujući i osiguranje edukacije za svoje zaposlenike

Ključne riječi

ozljede; bolest; prva pomoć; trauma; djeca; obrazovanje; učitelj

Hrčak ID:

217956

URI

https://hrcak.srce.hr/217956

Datum izdavanja:

18.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.003 *