Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.14

Inhalt (‘sadržaj’) kao tehnički termin u glazbenoj semiotici

Nicolas Meeùs ; Institut de Recherche en Musicologie, CNRS, Paris


Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 539-549

preuzimanja: 653

citiraj


Sažetak

Riječ Inhalt (‘sadržaj’) toliko je česta da bi se teško mogla smatrati tehničkim terminom. Svrha je ovoga rada pokazati da se bez obzira na svoju uvriježenost u razdoblju između 18. i 20. stoljeća upotrebljavala za označivanje specifično glazbenoga značenja koje proizlazi iz toga što glazba „sadržava” u notama, ritmovima, melodijskim ćelijama itd. Hegel, Marx, Hauptmann, Hanslick, Schenker, Schoenberg i vjerojatno drugi dijelili su gledište da glazba ima vlastiti sadržaj koji se ne može prevesti u verbalni jezik.

Ključne riječi

Inhalt; Hegel; Hanslick; Schenker; Schoenberg

Hrčak ID:

218063

URI

https://hrcak.srce.hr/218063

Datum izdavanja:

21.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.905 *