Medijske studije, Vol. 9 No. 18, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.9.18.1
Medijska reprezentacija dječje privatnosti u kontekstu upotrebe „pametnih” igračaka i prikupljanja podataka u komercijalne svrhe
Tijana Milosevic
; Sveučilište u Oslu, Norveška
Patricia Dias
; Katoličko sveučilište u Portugalu, Lisabon, Portugal
Charles Mifsud
orcid.org/0000-0003-4922-5780
; Sveučilište na Malti, Malta
Christine W. Trueltzsch-Wijnen
; Stefan Zweig sveučilište u Salzburgu, Austrija
Sažetak
Zbog sve veće upotrebe „pametnih” igračaka sve je važnije razumjeti kakve posljedice njihovo korištenje ima na privatnost djece i obitelji. Ovaj rad predstavlja studiju slučaja o medijskoj reprezentaciji rizika korištenja „pametnih” igračaka i otkrivanja privatnosti djece od strane proizvođača koji prikupljaju komercijalne podatke. Oslanjajući se na analizu sadržaja medijskih objava u dvanaest europskih zemalja i Australiji, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2016./2017., te na daljnju analizu sadržaja medijskih objava u odabranim zemljama, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2017./2018., ovaj rad pokazuje kako su teme dječje privatnosti obrađene na površan način, pri čemu dionici ostaju bez nužnih informacija o toj temi, a dječji izvori u samim objavama minimalno su zastupljeni.
Ključne riječi
mrežno povezani uređaji; privatnost; prikupljanje podataka; komercijalne baze podataka; dječja prava
Hrčak ID:
218206
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.499 *