Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.9.18.2

Mediji i djeca predškolske dobi: uloga roditelja kao uzora i učitelja

Mateja Rek ; Fakultet primjenjenih društvenih znanosti, Nova Gorica, Slovenija
Andrej Kovačič ; Fakultet za medije – Institut za istraživanje medija, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 535 Kb

str. 27-43

preuzimanja: 1.431

citiraj


Sažetak

Proveli smo istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku roditelja u Sloveniji, prikupljajući mišljenja roditelja djece od 1 godine do 6 godina glede njihovih medijskih navika i medijskih navika njihove djece. Također smo prikupili podatke o ponašanju roditelja kada je riječ o obrazovanju njihove djece o medijima te njihova mišljenja o pozitivnim i negativnim učincima medija na njihovu djecu. Utvrdili smo da je ponašanje roditelja ključno za razvoj medijskih navika njihove djece, odnosno da su im roditelji uzor. Statistički gledano, medijske navike roditelja značajno utječu na izloženost njihove djece medijima i na mišljenje o tome koliko dnevno njihova djeca trebaju biti izložena zaslonima raznih uređaja. Stupanj izloženosti roditelja medijima i stupanj njihova obrazovanja imaju statistički značajan utjecaj na to kako roditelji obrazuju svoju djecu za medije te na njihovo mišljenje o utjecaju medija na djecu.

Ključne riječi

medijska edukacija; medijska izloženost; predškolska djeca; roditelji; medijske navike

Hrčak ID:

218209

URI

https://hrcak.srce.hr/218209

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.171 *