Medijske studije, Vol. 9 No. 18, 2018.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.9.18.4
Digitalni oglašivački jaz i industrija online vijesti u Hrvatskoj
Paško Bilić
orcid.org/0000-0001-5174-7073
; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Odjel za kulturu i komunikacije, Zagreb, Hrvatska
Jaka Primorac
orcid.org/0000-0001-6969-4598
; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Odjel za kulturu i komunikacije, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Internetsko oglašavanje utječe na brojne promjene u proizvodnji, distribuciji i potrošnji komunikacije. Oslanjajući se na kritičku političku ekonomiju medija i komunikacije, u ovom radu nudimo podatke o ambivalentnom utjecaju koji podacima pokretana oglašavačka dinamika vrši na industriju vijesti i navike medijskih publika. Promatramo takozvani digitalni oglašavački jaz odnosno razliku između ukupne veličine tržišta internetskog oglašavanja i ukupnih prihoda tvrtki koje proizvode digitalne vijesti. Digitalni su posrednici poput Googlea i Facebooka konačna odredišta za većinu ulaganja u internetsko oglašavanje u Europi i Hrvatskoj. Višestrano tržište internetskog oglašavanja stvara plodno tlo za proizvodnju upitnog novinarskog sadržaja kojemu se ne može vjerovati. Digitalni oglašavački jaz primjer je tržišnog neuspjeha jer tržište ne uspijeva učinkovito distribuirati javne informacije. Tvrdimo da se povjerenje u samo-regulirajuću sposobnost internetskog tržišta treba preispitati u europskim i nacionalnim medijskim politikama.
Ključne riječi
internetsko oglašavanje; digitalni posrednici; industrija vijesti; tržišni neuspjeh; neuspjeh javnih politika; javna dobra; novinarstvo
Hrčak ID:
218212
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 3.605 *