Economic Review, Vol. 70 No. 2, 2019.
Preliminary communication
TKO SU POSJETITELJI FESTIVALA HRANE I VINA? EKSPLORATORNO ISTRAŽIVANJE
Suzana Marković
Srđan Mitrović
Aleksandar Racz
Abstract
Organiziranje vinskih festivala predstavlja jedinstvenu priliku vinskim destinacijama da posjetiteljima ponude širok raspon doživljaja koji se znatno razlikuju od njihovog svakodnevnog života i na određeni način predstavljaju najbolji način za pružanje doživljaja u vinskom turizmu. Cilj ovog istraživanja je izmjeriti obilježja ličnosti posjetitelja vezane uz hranu i vino, specifično razinu uključenosti i neofobije, te istražiti njihovu povezanost s dimenzijama kvalitete doživljaja festivala (okruženje, učenje, usluga, direktne koristi, zabava) i ishodima kvalitete doživljaja (zadovoljstvo, vjernost). Također, istraživanje ima za cilj usporediti razine uključenosti i neofobije posjetitelja u odnosu na njihova demografska obilježja (spol, razina prihoda, status posjetitelja, zaposlenje, mjesto boravka). Podaci su prikupljeni tijekom održavanja VinoCOM festivala 24. i 25. studenog 2017. u Zagrebu korištenjem anketnog upitnika. Metodama deskriptivne i bivarijatne statističke analize analizirani su prikupljeni podaci. Dobiveni rezultati pokazuju značajan i pozitivan odnos između uključenosti vina i hrane te kvalitete iskustva i iskustvenih ishoda. Istovremeno je potvrđena negativna veza između vina i prehrambene neofobije, iskustva kvalitete i ishoda iskustva.
Keywords
vinski turizam; vinski festival; kvaliteta doživljaja; posjetitelji festivala; zadovoljstvo posjetitelja festivala
Hrčak ID:
218813
URI
Publication date:
5.4.2019.
Visits: 2.229 *