Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31337/oz.74.2.6

Potrošačka kultura i ekonomija identiteta: Potrošački mentaliteti i interdisciplinarna približavanja

Lucija Mihaljević ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Borna Jalšenjak orcid id orcid.org/0000-0001-5648-8146 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 117 Kb

str. 217-231

preuzimanja: 1.455

citiraj


Sažetak

Rad predstavlja doprinos raspravama o potrošačkoj kulturi u hrvatskom kontekstu. Uspoređujući paradigmu ekonomije identiteta kako se ona pojavljuje u ekonomskoj teoriji na prijelazu milenija, s antropološkim konceptima poput objektivizacije kulture, ukusa kao sredstva društvenoga razlikovanja i potrošnje kao izraza hijerarhije vrijednosti, ilustriraju se interdisciplinarna približavanja koja postuliraju klasičan kulturno–antropološki pojam identiteta u ekonomske analize. Na temelju narativnih empirijskih podataka prikazuje se kreativan karakter identifikacijskih procesa i nužnost pripisivanja performativnoga značenja ekonomskim praksama.

Ključne riječi

ekonomija identiteta; potrošačka kultura; procesi identifikacije; socioekonomska struktura; objektivizacija; robna kuća; trgovački centar

Hrčak ID:

219969

URI

https://hrcak.srce.hr/219969

Datum izdavanja:

17.5.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.091 *