Pregledni rad
https://doi.org/10.31784/zvr.7.1.19
ANALIZA POŠTANSKOG TRŽIŠTA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Dora Naletina
orcid.org/0000-0002-6275-7039
; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Ante Vuletić
; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Luka Meštrović
; Geoprojekt d. d., Split, Hrvatska
Sažetak
Tržište poštanskih usluga, kako u Republici Hrvatskoj, tako i u većini ostalih svjetskih država, prolazi kroz velike promjene kao posljedica sve češćeg korištenja elektroničke komunikacije te supstitucije poštanskih usluga. Napredak tehnologije utječe i na promjene ponašanja korisnika, kao i na njihova očekivanja u vezi s kvalitetom i brzinom usluge. U Republici Hrvatskoj djeluju gotovo svi na svjetskoj razini prepoznati pružatelji usluga paketne distribucije, a njihov je cilj da u što kraćem vremenu i uz što višu razinu kvalitete usluge isporuče pošiljku primatelju. Cilj ovog rada je analizirati stanje na poštanskom tržištu u Republici Hrvatskoj. Posljednjih godina sve je izraženiji utjecaj supstitucije poštanskih usluga elektroničkim, što se ogleda u padu obujma pismovnih pošiljaka. S druge strane raste broj distribuiranih paketa kod većine poštanskih operatora u zemljama članicama i to zahvaljujući rastu elektroničke trgovine. Navedeni trendovi nisu zaobišli ni hrvatsko poštansko tržište na kojem su se također korisnici okrenuli češćoj online kupovini, što je potenciralo trend rasta dostavljenih paketa. Temeljem provedene analize zaključuje se kako unatoč uspostavi potpune liberalizacije hrvatskog poštanskog tržišta i dalje dominira nacionalni operator, Hrvatska pošta d. d., no on pod utjecajem promjena na tržištu poslovanje više ne temelji isključivo na tradicionalnim poslovima, već širi svoju ponudu dodatnim uslugama.
Ključne riječi
liberalizacija; paketna distribucija; poštanske usluge; Republika Hrvatska
Hrčak ID:
219994
URI
Datum izdavanja:
13.5.2019.
Posjeta: 4.950 *