Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.2.06

Anksioznost kod studenata: uloga perfekcionizma, netolerancije neizvjesnosti, ruminacije i usredotočene svjesnosti

Severina Mamić ; Studentsko savjetovalište, Sveučilište u Zadru, Zadar
Marina Nekić ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 295-314

preuzimanja: 2.957

citiraj


Sažetak

Zbog povećanja učestalosti psihičkih poremećaja kod
studenata cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri
individualne razlike u pojavi anksioznosti mogu objasniti
perfekcionizmom, netolerancijom neizvjesnosti, ruminacijom
i usredotočenom svjesnošću te postoje li razlike među
studentima u izraženosti prethodno spomenutih konstrukata s
obzirom na razinu usredotočene svjesnosti. Na uzorku od
317 studenata prosječne dobi od 21 godine dobiveno je
kako odabrani konstrukti objašnjavaju 31,5 % varijance
anksioznosti te da su anksiozniji oni koji više ruminiraju i
nisu usredotočeno svjesni. Osim toga, utvrđeno je kako su
najviše razine mjerenih konstrukata zabilježene kod
studenata koji su nisko na usredotočenoj svjesnosti.
Provedeno istraživanje znatno pridonosi razumijevanju kod
nas relativno neistraženih konstrukata te ima mnoge
praktične implikacije.

Ključne riječi

anksioznost; negativni perfekcionizam; ruminativni stil mišljenja; netolerancija neizvjesnosti; usredotočena svjesnost

Hrčak ID:

220929

URI

https://hrcak.srce.hr/220929

Datum izdavanja:

10.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.372 *