Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.2.08
Izgubljeni u procesu: Kako dionici percipiraju kvalitetu javnih sveučilišta u Hrvatskoj?
Irena Petrušić
orcid.org/0000-0003-3387-8840
; Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Zagreb
Sažetak
Obrazovanje temeljeno na ishodima postaje relevantan
diskurs u procjeni kvalitete studijskih programa kroz politiku
Europske komisije. Analizom pokazatelja vrednovanja koji
upućuju na željeni koncept kvalitete ovo istraživanje pruža
uvid u očekivanja koja glavni dionici (država, akademske
zajednice i agencije) u hrvatskom visokom obrazovanju
imaju od javnih sveučilišta i jesu li ta vrednovanja upravljena
prema učincima, što je navedeno kao cilj u europskom, ali i
u hrvatskom, kontekstu. Percepcija kvalitete koju dionici
podrazumijevaju vrednovanjem javnih sveučilišta za razne
svrhe analiziraju se uz pomoć karakteristika pokazatelja kroz
matricu input-process-output. Rezultati pokazuju kako se
kvaliteta uvelike temelji na mjerenju kvalitete procesa na
visokoškolskim ustanovama, zatim inputima i samo u manjoj
mjeri outputima. Prema važnosti pokazatelja, mobilnost
nastavnika i studenata jesu kategorije zastupljene u
dokumentima svih dionika. U konačnici, ovaj rad uključuje
doprinos razmatranju i vrednovanju kvalitete javnih
sveučilišta na nacionalnoj razini i njihovu kompatibilnost s
međunarodnim perspektivama.
Ključne riječi
akademska kvaliteta; javno sveučilište; input-process-output matrica
Hrčak ID:
220931
URI
Datum izdavanja:
10.6.2019.
Posjeta: 2.220 *