Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.22598/zefzg.2019.1.33

Ekonomija dijeljenja: Poslovni model budućnosti?

Vedran Brozović
Filip Hrastić
Luka Meštrović
Hrvoje Bilić
Dora Naletina orcid id orcid.org/0000-0002-6275-7039 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Kristina Petljak orcid id orcid.org/0000-0002-5785-1928 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.595 Kb

str. 33-61

preuzimanja: 3.244

citiraj


Sažetak

Ekonomija dijeljenja predstavlja nove poslovne modele u kojem pojedinci više nemaju isključivo ulogu potrošača, već dvojaku funkciju korisnika i pružatelja usluga. Netradicionalan oblik poslovanja donosi pogodnosti poput povoljnijih cijena, fleksibilnijeg radnog vremena, no ima i svoje nedostatke kao što su nestabilnost osobnih primanja radnika te niža zaštita radničkih prava. Ekonomija dijeljenja već je prisutna u brojnim sektorima poput smještaja, prijevoza, obavljanja kućanskih poslova i pružanja profesionalnog savjetovanja te financijskih usluga. Ukupna je vrijednost tržišta ekonomije dijeljenja prema analizama čak 250 milijardi američkih dolara, dok se procjenjuje da će do 2025. godine ona iznositi čak 335 milijardi eura. U ovom se radu daje sveobuhvatan pregled područja ekonomije dijeljenja, razrađuje se pitanje definicije ekonomije dijeljenja u akademskom, poslovnom i regulatornom okruženju, analiziraju se prednosti i nedostatci ekonomije dijeljenja te se opisuju uloge svih sudionika u ekonomiji dijeljenja: korisnika usluga, pružatelja usluga i posredničkih digitalnih platformi.

Ključne riječi

ekonomija dijeljenja; ekonomija suradnje; kolaborativna potrošnja; Airbnb; Uber.

Hrčak ID:

221181

URI

https://hrcak.srce.hr/221181

Datum izdavanja:

18.6.2019.

Posjeta: 7.002 *