Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.1.23

Što određuje lojalnost putnika zrakoplovom? Rezultati kvantitativne studije rudarenja podataka

Bình Nghiêm-Phú orcid id orcid.org/0000-0002-4828-4140 ; National Institute of Technology, Fukushima College


Puni tekst: engleski pdf 227 Kb

str. 23-37

preuzimanja: 968

citiraj


Sažetak

Svrha – Cilj je ovog rada provjeriti deduktivni linearni model koji uključuje varijable koje opisuju percipiranu kvalitetu zrakoplovne usluge, percipiranu vrijednost za novac, ukupno zadovoljstvo i lojalnost.
Metodološki pristup – Istraživanjem su prikupljeni kvantitativni podatci iz recenzija zrakoplovnih putnika objavljenih na internetskoj stranici airlinequality.com. Baza podataka obuhvatila je 127 zrakoplovnih poduzeća svih rangova (0, 2, 3, 4 i 5 zvjezdica) i tipova (tradicionalni i nisko budžetni). Procjene potječu od svih vrsta putnika (poslovni, parovi koji putuju na odmor, obitelji koje putuju na odmor i samci koji putuju na odmor) u svim vrstama razreda (ekonomskom, premijskom ekonomskom, poslovnom i prvom razredu) te za izravne i za priključne (povezane) letove.
Rezultati i implikacije – Analize su otkrile da je ljudski čimbenik (služba kabinskog osoblja i zemaljska služba) zrakoplovnim putnicima najvažniji identifi kator percipirane vrijednosti za novac, ukupnog zadovoljstva i lojalnosti. Tradicionalni proizvodi i usluge (sjedalo, hrana/piće i zabava) važniji su od novijih (Wi-Fi).
Ograničenja – Prvo, nisu dostupni podaci o profilima putnika. Drugo, sve mjere su kompozitne. Treće, svega je šest elemenata kvalitete usluge uključeno u bazu podataka.
Doprinos – Ovo istraživanje nije studija slučaja i njegovi rezultati mogu pružiti značajne implikacije za upravljanje elementima zrakoplovnih usluga u odnosu na percipiranu vrijednost za novac, zadovoljstvo putnika i lojalnost putnika.

Ključne riječi

zrakoplovni putnik; kvaliteta zrakoplovne usluge; percipirana vrijednost za novac; zadovoljstvo; kvantitativno rudarenje podataka

Hrčak ID:

221239

URI

https://hrcak.srce.hr/221239

Datum izdavanja:

18.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.395 *