Market-Tržište, Vol. 31 No. 1, 2019.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.1.61
Održiva konkurentska prednost malih i srednjih poduzeća kroz resursni i institucijski menadžment: empirijsko istraživanje malih i srednjih poduzeća, proizvođača batika u središnjoj Javi, Indonezija
Edy Dwi Kurniati
orcid.org/0000-0003-2582-7322
; Darul Ulum Islamic Centre Sudirman GUPPI University (UNDARIS)
Indah Susilowati
; Diponegoro University, Faculty of Economics and Business
Suharno
; Universitas Jenderal Soedirman, Faculty of Economics and Business
Sažetak
Svrha – Cilj je ovog istraživanja otkriti i analizirati kapacitete za razvoj malih i srednjih poduzeća za proizvodnju batika u središnjoj Javi u Indoneziji. Batik je tradicionalna ručno izrađena, obojana i otporna tkanina bogata neopipljivim kulturnim vrijednostima koje se prenose s generacije na generaciju. To je tehnika bojanja tkanine uz primjenu voska. Tkanina izrađena korištenjem ove tehnike potječe iz Indonezije.
Metodološki pristup – Primarni podaci prikupljeni su intervjuiranjem stotinu ispitanika, poduzetnika malih i srednjih poduzeća za proizvodnju batika u središnjoj Javi u Indoneziji. Prikupljanje podataka provedeno je
metodom fokus grupe. Za obogaćivanje analize korišteni su sekundarni podaci. Kako bi se ispunio predloženi cilj istraživanja, predloženi je model ispitan kvantitativnom empirijskom analizom.
Rezultati i implikacije – Rezultat istraživanja pokazuje da poslovni razmjeri, kapaciteti pristupa tržištu i financijski kapaciteti utječu na razinu konkurentnosti malih i srednjih poduzeća proizvođača batika. Nadalje, zadruge mogu pomoći jačanju tržišnih i financijskih kapaciteta te konkurentnosti malih i srednjih poduzeća, iako one nisu učinkovite u jačanju njihovih tehnoloških i inovativnih kapaciteta. Istraživanje pokazuje da mala i srednja poduzeća u industriji batika mogu postati industrije visoke učinkovitosti ako imaju sposobnost međusobnog konkuriranja.
Ograničenja – Istraživanje ima određena ograničenja u pogledu opsega koji se koristi za pristup resursima iz perspektive kapaciteta poduzeća. Istraživanje daje pogled iz perspektive zadruga kao jednog od oblika netržišnog menadžmenta.
Doprinos – ovog istraživanja jest u otkrivanju uloge zadruga u podupiranju konkurentnosti malih i srednjih poduzeća.
Ključne riječi
konkurentska izvrsnost; kapacitet tržišta; financijski kapacitet; tehnološki i inovacijski kapacitetima; pristup resursima; zadruge
Hrčak ID:
221288
URI
Datum izdavanja:
18.6.2019.
Posjeta: 3.062 *