Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

The role of the tour guide profession in the Drava and Sava regions: communicating attractions in increasingly aestheticized tourism consumption

Jasna Potočnik Topler ; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Slovenija
Ksenija Keča ; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb
Violeta Zubanov orcid id orcid.org/0000-0002-7554-8308 ; Fakultet za sport i turizam, Novi Sad, Republika Srbija
Mitja Gorenak orcid id orcid.org/0000-0002-8786-1959 ; Fakultet za turizam, Sveučilište u Mariboru, Slovenija
Mladen Knežević ; Libertas međunarodno sveučilište, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 318 Kb

str. 108-121

preuzimanja: 208

citiraj


Sažetak

Uloga zanimanja turističkog vodiča na području rijeka Save i Drave: komuniciranje atrakcija u rastućoj estetiziranoj turističkoj potrošnji U procesu razvoja održivog turizma uloga turističkog vodiča iznimno je značajna. Turistički vodiči nisu samo prezenteri prirodnih i kulturnih atrakcija, već ambasadori kulture, održivosti i interkulturalnog dijaloga. Iz tog je razloga od ključne važnosti da vodiči imaju dobro obrazovanje, da su dobro obučeni za svoj posao i da su aktivno uključeni u proces planiranja razvoja turizma. Njihova je uloga osobito značajna kada govorimo o prezentiranju atrakcija turistima pomoću komunikacijskih i stručnih vještina. Ovaj rad opisuje testiranje prezentiranja objekta (atrakcije) bez vodiča i testiranje gdje su objekt (atrakciju) prezentirali turistički vodiči, i to pomoću metode deskripcije, te testiranja gdje su turistički vodiči koristili opis objekta (atrakcije), i pozivali sudionike (turiste) na aktivno sudjelovanje. Eksperimentalno istraživanje bilo je fokusirano na ulogu turističkih vodiča i na doživljaj ljepote. Rezultati istraživanja ukazuju da su sudionici (turisti) ljepšim ocijenili onaj objekt (atrakciju) kojeg je prezentirao turistički vodič, čime se implicira ključna uloga turističkih vodiča u procesu prezentiranja atrakcija, destinacija i kultura.

Ključne riječi

turistički vodič; prezentacija; komunikacija; atrakcije; dijalog; estetika

Hrčak ID:

221637

URI

https://hrcak.srce.hr/221637

Datum izdavanja:

3.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 785 *