Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2019.1.77

Komponenta očekivanja potrošača usmjerena na budućnost i prognoziranje inflacije: slučaj šest europskih gospodarstava

Magdalena Szyszko ; WSB University in Poznan, Institute of Finance, ul. Powstańców Wielkopolskich 5, 61-895 Poznań, Poland
Aleksandra Rutkowska ; Poznan University of Economics and Business, Department of Applied Mathematics, al. Niepodległości 2, 61-875 Poznań, Poland


Puni tekst: hrvatski pdf 2.063 Kb

str. 77-112

preuzimanja: 431

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.063 Kb

str. 77-112

preuzimanja: 372

citiraj


Sažetak

Budući da postoje različiti načini otkrivanja namjera središnjih banaka, pojavljuje se jednostavno istraživačko pitanje, koje se razmatra u ovoj studiji. Je li komponenta očekivanja potrošača usmjerena na budućnost povezana s načinom na koji središnje banke otkrivaju i koriste prognoze? Istraživanje obuhvaća šest zemalja: Češku, Mađarsku, Rumunjsku, Poljsku, Švedsku i Veliku Britaniju, u razdoblju od 2001. do 2016. godine. Naša metodologija sastoji se od kvantifikacije očekivanja, testova racionalnosti očekivanja, procjene stupnja njihove usmjerenosti na budućnost, indeksne procjene prognoziranja centralnih banaka o transparentnosti i važnosti prognoze u monetarnoj politici, kao i korelacijskog ispitivanja dalekovidnosti monetarne politike i pogreške očekivanja. Na temelju dovršenog istraživanja povezujemo rezultate analize usmjerenosti na budućnost s indeksnom procjenom ciljanog prognoziranja inflacije. Rezultati su različiti. Najviši stupanj usmjerenosti očekivanja na budućnost nalazi se u Velikoj Britaniji i Švedskoj. Očekivanja čeških potrošača su manje usmjerena na budućnost, dok je uključenost centralnih banaka u ciljano prognoziranje inflacije usporediva sa švedskim slučajem. Dvije zemlje nemaju komponentu usmjerenu na buduća očekivanja potrošača. Studija daje vrijedan doprinos postojećoj literaturi jer predstavlja novi pristup analizi odnosa između prognoze i ciljanog prognoziranja inflacije i očekivanja usmjerenih na budućnost.

Ključne riječi

prognoza inflacije; ciljano prognoziranje inflacije; očekivanja potrošača; usmjerenost očekivanja na budućnosti

Hrčak ID:

221671

URI

https://hrcak.srce.hr/221671

Datum izdavanja:

28.6.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.555 *