Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PREDVIĐANJE PRODAJE U HOTELIJERSTVU PRIMJENOM ODABRANIH MODELA PROGNOZIRANJA

Vesna Borković orcid id orcid.org/0000-0003-0137-4007 ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Mihovil Račić ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Puni tekst: hrvatski pdf 29.790 Kb

str. 691-723

preuzimanja: 461

citiraj


Sažetak

Menadžeri moraju poznavati modele prognoziranja jer dobro predviđanje postaje ključnim činiteljem uspjeha poduzeća. Za predviđanje prodaje koriste se kvalitativni i kvantitativni modeli. U radu se analiziraju odabrane metode analize vremenskih serija (pomoću jednostavnih pomičnih prosjeka, linearnih pomičnih prosjeka, linearnim trendom i regresijskim modelima) koje menađeri mogu, zbog jednostavnosti primjene, koristiti u svakodnevnoj poslovnoj praksi. Namjera je ukazati da li su odabrane metode primjerene za predviđanje prodaje u kratkom roku u hotelskim poduzećima koja posluju sezonski.

Ključne riječi

hotelijerstvo; predviđanje prodaje; pomićni prosjeci; linearni trend; regresijski model vremenske serije

Hrčak ID:

222236

URI

https://hrcak.srce.hr/222236

Datum izdavanja:

2.10.1996.

Posjeta: 1.066 *