Ekonomska misao i praksa, Vol. 5 No. 2, 1996.
Prethodno priopćenje
PREDVIĐANJE PRODAJE U HOTELIJERSTVU PRIMJENOM ODABRANIH MODELA PROGNOZIRANJA
Vesna Borković
orcid.org/0000-0003-0137-4007
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Mihovil Račić
; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Sažetak
Menadžeri moraju poznavati modele prognoziranja jer dobro predviđanje postaje ključnim činiteljem uspjeha poduzeća. Za predviđanje prodaje koriste se kvalitativni i kvantitativni modeli. U radu se analiziraju odabrane metode analize vremenskih serija (pomoću jednostavnih pomičnih prosjeka, linearnih pomičnih prosjeka, linearnim trendom i regresijskim modelima) koje menađeri mogu, zbog jednostavnosti primjene, koristiti u svakodnevnoj poslovnoj praksi. Namjera je ukazati da li su odabrane metode primjerene za predviđanje prodaje u kratkom roku u hotelskim poduzećima koja posluju sezonski.
Ključne riječi
hotelijerstvo; predviđanje prodaje; pomićni prosjeci; linearni trend; regresijski model vremenske serije
Hrčak ID:
222236
URI
Datum izdavanja:
2.10.1996.
Posjeta: 1.066 *