Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

REDEFINIRANJE VIZIJE I MISIJE HRVATSKIH BRODARSKIH PODUZEĆA - EMPIRIJSKO ISTRAŽIVANJE

Želimir Dulčić ; Sveučilište u Splitu, Ekonomski fakultet Split
Goran Škaro


Puni tekst: hrvatski pdf 21.614 Kb

str. 161-179

preuzimanja: 400

citiraj


Sažetak

Iako su vizije postavljene pri osnivanju brodarskih poduzeća, promjene koje su nastupile u hrvatskom gospodarstvu tijekom prošlih tranzicijskih godina imale su utjecaja i na njih. Postojanje vizije bilo je i jeste presudno u postupku utvrđivanja dugoročne strategije hrvatskih brodarskih poduzeća. Istraživanja su pokazala da pojedina brodarska poduzeća nisu imala jasne vizije razvoja, što je neminovno dovelo, između ostalog, i do stanja u kakvom se danas nalaze. Hrvatska brodarska poduzeća koja su tijekom promjena iz socijalističke privrede
u tržišno gospodarstvo, unatoč turbulentnim uvjetima na svjetskom brodarskom tržištu, dobro odabrala i postavila, odnosno redefinirala svoje vizije, osigurala su sebi sigurnu i prosperitetnu budućnost s očekivanom dobiti. Precizno i jasno određena misija je od velike važnosti za brodarska poduzeća, te predstavlja uvjet njihovog postojanja i opstanka. Misija govori o usmjerenju i pravcu kretanja, razvoju i opstanku brodarskih poduzeća, te im daje osobnu prepoznatljivost, određujući djelokrug rada. Specifična misija brodarskih poduzeća u početku je uvijek jasna, ali pod utjecajem okruženja u kojem ona djeluju ona može postati nejasna. Tržišne promjene kroz koje danas prolaze
hrvatska brodarska poduzeća zahtjevaju obvezu redefiniranje vizije i misije.

Ključne riječi

vizija; misija; strategijsko upravljanje; brodarsko poduzeće

Hrčak ID:

222666

URI

https://hrcak.srce.hr/222666

Datum izdavanja:

11.12.2001.

Posjeta: 1.066 *