Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Koncept Boga i religioznosti kod djece i adolescenata u istraživanjima Piagetovog, Kohlbergovog i postpiagetovog kognitivnog pravca

Živković Ilija ; Katolički bogoslovni fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 206 Kb

str. 321-338

preuzimanja: 1.939

citiraj


Sažetak

Rad pruža sažeti uvid u segment istraživanja literature, pretežno anglosaksonskog znanstvenog svijeta posljednjih pedesetak godina, o konceptu religioznosti i Boga kod djece i adolescenata. U pregledu literature polazi se od konceptualnih pristupa Piagetovog i postpiagetovog modela kognitivnog razvoja, te Kohlbergovog modela moralnog razvoja, predstavljenih u radovima pionira ovakvoga pravca istraživanja Fowlera i Goldmana, te njihovih sljedbenika. Pokušava se u najkraćim crtama sažeti zaključke istraživanja percepcije religije i religioznih pojmova kod djece do treće godine života, zatim koncept Boga i duhovnosti kod djece od treće do šeste godine, religioznost i predodžba Boga u razdoblju srednjeg djetinjstva, te poimanje religioznosti i duhovnih koncepata u razdoblju adolescencije. Rad pokazuje kako evolucija shvaćanja religioznih koncepata odgovara evoluciji psihološkog razvoja djeteta. Ovim radom prati se razvojni proces percepcije Boga i religioznosti, polazeći od animističke i antropomorfističke predodžbe Boga pa do razvoja osjećaja i shvaćanja transcendentalnog pojma Boga i religioznosti.

Ključne riječi

percepcija Boga; koncept religioznosti; animistička religioznost; antropomorfistička religioznost; kognitivni razvoj; Piaget; Kohlberg

Hrčak ID:

20661

URI

https://hrcak.srce.hr/20661

Datum izdavanja:

20.2.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.643 *