Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kako roditelji i odgojitelji procjenjuju emocionalni razvitak i ponašanje djece predškolske dobi

Davor Mikas ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin


Puni tekst: hrvatski pdf 140 Kb

str. 49-74

preuzimanja: 3.766

citiraj


Sažetak

Cilj je bio istražiti usklađenost u procjeni problema u ponašanju i/ili emocionalnih problema djece predškolske dobi između roditelja i odgojitelja. Ujednačenost procjene između roditelja i odgojitelja od velike je važnosti ne samo prilikom detekcije problema već i kod odgovarajuće procjene i razumijevanja problema, kao i kod odabira primjerenoga terapijskog postupka. Istraživanje je obuhvatilo 150 djece predškolske dobi iz dječjih vrtića Cvrčak u Solinu i Grigor Vitez u Splitu. U procjeni je sudjelovalo 150 roditelja ispitivane djece, te njihovi odgojitelji iz dječjih vrtića. Za tu namjenu korišteno je nekoliko upitnika – Upitnik za odgojitelje, Achenbachov upitnik za roditelje – Child Behaviour Check List (CBCL – 4 – 18) i Achenbachov upitnik za nastavnike – Teacher Report Form (TRF – 4 – 18). Dobiveni rezultati ukazuju na to kako ne postoji značajna usklađenost u procjeni problema u ponašanju i/ili emocionalnih problema kod djece predškolske dobi između roditelja i odgojitelja. Pri procjeni djece koja trebaju stručnu pomoć odgojitelji su pokazali značajno višu razinu osjetljivosti u odnosu na roditelje. Kao najizraženije probleme naveli su smetnje pažnje, agresivno
ponašanje i delinkventno ponašanje. Istodobno, kod djece kod koje, prema mišljenju odgojitelja, ne postoje izraženiji problemi u razvoju, roditelji su sepokazali kao stroži procjenitelji.

Ključne riječi

CBCL/4-18; TRF/4-18; predškolsko dijete; emocionalni problemi; problemi ponašanja; slaganje među procjeniteljima

Hrčak ID:

20816

URI

https://hrcak.srce.hr/20816

Datum izdavanja:

13.6.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.440 *