Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31298/sl.143.7-8.4

Procjena planiranja mreža šumskih putova u osjetljivim klizištima pomoću GIS baziranih multikriterijskih pristupa odlučivanju na Ihsangazi vododjelnici, Sjeverna Turska

Ender Bugday orcid id orcid.org/0000-0002-3054-1516 ; Çankin Karatekin University, Faculty of Forestry, Forest Engineering Department, Çankin, Turkey
Abdullah Emin Akay orcid id orcid.org/0000-0001-6558-9029 ; Bursa Technical University, Faculty of Forestry, Forest Engineering Department, Bursa, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 1.979 Kb

str. 325-336

preuzimanja: 478

citiraj


Sažetak

Šumske ceste jedna su od temeljnih infrastruktura u obavljanju šumarskih djelatnosti i usluga. Budući da su šume općenito smještene u planinskim područjima sa strmim nagibom u Turskoj, teškoće koje se događaju u ovim planinskim uvjetima povećavaju troškove. Cilj ove studije je procijeniti alternative planiranja šumskih cesta koje će se razvijati u planinskim područjima koja se nalaze na osjetljivim klizištima, na  temelju mapiranja mapa osjetljivosti na terenu (LSM). U tu svrhu generirano je ukupno 12 modela s različitim pristupima višestrukog odlučivanja (MCDM), uključujući Modificirani analitički hijerarhijski proces (M-AHP), Fuzz sustav (FIS) i logističku regresiju (LR). Kao rezultat studije, najbolji model bio je Model 3 dobiven uz LR pristup (područje ispod krivulje (AUC) = 76,6%), a zatim LR-Model 4 (AUC = 75,7%) i FIS-Model 4 (AUC = 73.4%). Model 3 (AUC = 71%) bio je najuspješniji M-AHP pristup. Slijedom toga, primjena ovih metoda pružit će prednost u donošenju točnijih i racionalnih odluka tijekom planiranja cestovne mreže u osjetljivim šumskim područjima.

Ključne riječi

klizišna osjetljivost, šumske ceste, modificirani AHP, sustav neizrazitog zaključivanja, logistička regresija

Hrčak ID:

225323

URI

https://hrcak.srce.hr/225323

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.030 *