Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Referencijalni simbolizam i semiotički aspekt djela umjetnosti i dizajna

Silva Kalčić ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet i Sveučilište u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 2.508 Kb

str. 2401-2421

preuzimanja: 503

citiraj


Sažetak

Destinacija: bezimena, izložba Nadije Mustapić i Tonija Meštrovića u mediju billboarda (2017.) i plakat za predstavu Fine mrtve djevojke u režiji Dalibora Matanića (Gavella, Zagreb, 2013.) primjeri su djela umjetnosti u javnom prostoru (fotografije na standardnom oglasnom mjestu u formatu billboard plakata) i djela dizajna u javnom prostoru (podjednako grada i masovnih medija, u formatu kazališnog plakata) u kontekstu nacionalnih vizualnih umjetnosti u suvremeno doba. S ovim sam primjerima povezala tri teme: 1. Agamben dispozitiv koji nastaje iz jukstapozicije ili interpenetracije odnosa moći (na primjer kroz guvernementalizam) i odnosa znanja (diskurzivnih i nediskurzivnih), prakse umjetnosti sagledava kao formacije odnosa moći. 2. Sažimanje vremena prema Agambenu osiromašuje, ispražnjava kulturalne znakove, pretvarajući ih u „nulte znakove“ ili „slabe znakove“. Boris Groys zamjećuje da takvi „slabi“ znakovi trijumfiraju nad snažnim i „moćnim“ znakovima našeg vremena, onima autoriteta, tradicije, moći, ali i onim snažnim znakovima pobune, strasti, heroizma. 3. „Loša slika“ u smislu u kojemu taj termin koristi Hito Steyerl (engl. „Poor Image“) u mreži digitalnih medija masovno dijeljene i reproducirane slike.

Ključne riječi

umjetnost u javnom prostoru; dispozitiv; empatijski dizajn; aktivistička umjetnost; komunikacijski aspekt slike; epistemologija medija

Hrčak ID:

225461

URI

https://hrcak.srce.hr/225461

Datum izdavanja:

10.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.047 *