Izvorni znanstveni članak
STRAH OD ČITANJA NA NJEMAČKOME KAO STRANOME JEZIKU
Ivana Matić
orcid.org/0000-0001-8340-2280
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Strah je najčešće istraživana emocija u području učenja stranih jezika (MacIntyre, 2017). U uvodnom teorijskom dijelu rada opisuje se opći strah od učenja stranih jezika, dosadašnja istraživanja tog fenomena te se objašnjava strah od čitanja na stranome jeziku kao zasebna vrsta straha. U istraživačkom dijelu predstavlja se istraživanje kojem je cilj saznati razine straha pri čitanju na stranome jeziku i moguće čimbenike straha. Rezultati analize pokazuju da učenici osjećaju srednje razine straha što govori u prilog tome da je strah prisutan i kod vještine čitanja. Najčešći su čimbenici straha od čitanja na njemačkom jeziku osobni stavovi učenika o čitanju na tom stranom jeziku pri čemu su ti čimbenici najčešće pozitivni što objašnjava srednje razine straha naspram visokih. No čimbenici koji su povezani sa strahom od čitanja jesu načini učeničkog čitanja teksta, dok značajke teksta poput dužine ili teme u ovom istraživanju nisu prepoznati kao čimbenici koji su povezani s pojavom straha od čitanja na njemačkome jeziku.
Ključne riječi
opći strah od stranog jezika; strah od čitanja na stranom jeziku; čimbenici straha od čitanja; njemački kao strani jezik
Hrčak ID:
225528
URI
Datum izdavanja:
24.9.2019.
Posjeta: 1.540 *