Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STRAH OD ČITANJA NA NJEMAČKOME KAO STRANOME JEZIKU

Ivana Matić orcid id orcid.org/0000-0001-8340-2280 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 468 Kb

str. 243-264

preuzimanja: 595

citiraj


Sažetak

Strah je najčešće istraživana emocija u području učenja stranih jezika (MacIntyre, 2017). U uvodnom teorijskom dijelu rada opisuje se opći strah od učenja stranih jezika, dosadašnja istraživanja tog fenomena te se objašnjava strah od čitanja na stranome jeziku kao zasebna vrsta straha. U istraživačkom dijelu predstavlja se istraživanje kojem je cilj saznati razine straha pri čitanju na stranome jeziku i moguće čimbenike straha. Rezultati analize pokazuju da učenici osjećaju srednje razine straha što govori u prilog tome da je strah prisutan i kod vještine čitanja. Najčešći su čimbenici straha od čitanja na njemačkom jeziku osobni stavovi učenika o čitanju na tom stranom jeziku pri čemu su ti čimbenici najčešće pozitivni što objašnjava srednje razine straha naspram visokih. No čimbenici koji su povezani sa strahom od čitanja jesu načini učeničkog čitanja teksta, dok značajke teksta poput dužine ili teme u ovom istraživanju nisu prepoznati kao čimbenici koji su povezani s pojavom straha od čitanja na njemačkome jeziku.

Ključne riječi

opći strah od stranog jezika; strah od čitanja na stranom jeziku; čimbenici straha od čitanja; njemački kao strani jezik

Hrčak ID:

225528

URI

https://hrcak.srce.hr/225528

Datum izdavanja:

24.9.2019.

Posjeta: 1.540 *