Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.5
Glazbeno obrazovanje u osnovnim školama u Mađarskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Slovačkoj
Judit Váradi
; University of Debrecen Faculty of Music Debrecen, Hungary
Sažetak
Studija je dio međunarodnog istraživanja čiji je cilj bio ispitati manje poznati aspekt glazbenog obrazovanja u četirima srednjoeuropskim zemljama: Mađarskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Slovačkoj. Istraživanje je usmjereno na učenike u dobi između 8 i 12 godina, N = 805. Studija je istraživala obrazovnu strukturu i kurikule zemalja sudionica. Također se stavlja naglasak na nastavne metode za uvođenje učenika u glazbu; nadalje, ispitivala se prezentacija žive glazbe. Tijekom svog istraživanja ispitali smo ulogu socijalnih varijanti s obzirom na kulturne aktivnosti djece. Osim toga, istražili smo povezanost između roditeljskog kulturnog kapitala i interesa djece za klasičnu glazbu. Drugi važan aspekt našeg istraživanja bila je međunarodna usporedba koja se usredotočila na razlike i sličnosti u glazbenom obrazovanju između različitih zemalja. Također je detaljno ispitan odnos formalnog i neformalnog obrazovanja, tj. kako izvanškolsko obrazovanje (poput iskustvene pedagogije i koncertne pedagogije) može postati dio svakodnevnog pedagoškog rada u školama.
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje; glazbena pedagogija; koncertna pedagogija; izvannastavne aktivnosti
Hrčak ID:
226111
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.394 *