Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.5

Glazbeno obrazovanje u osnovnim školama u Mađarskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Slovačkoj

Judit Váradi ; University of Debrecen Faculty of Music Debrecen, Hungary


Puni tekst: engleski pdf 6.943 Kb

str. 67-75

preuzimanja: 512

citiraj


Sažetak

Studija je dio međunarodnog istraživanja čiji je cilj bio ispitati manje poznati aspekt glazbenog obrazovanja u četirima srednjoeuropskim zemljama: Mađarskoj, Rumunjskoj, Srbiji i Slovačkoj. Istraživanje je usmjereno na učenike u dobi između 8 i 12 godina, N = 805. Studija je istraživala obrazovnu strukturu i kurikule zemalja sudionica. Također se stavlja naglasak na nastavne metode za uvođenje učenika u glazbu; nadalje, ispitivala se prezentacija žive glazbe. Tijekom svog istraživanja ispitali smo ulogu socijalnih varijanti s obzirom na kulturne aktivnosti djece. Osim toga, istražili smo povezanost između roditeljskog kulturnog kapitala i interesa djece za klasičnu glazbu. Drugi važan aspekt našeg istraživanja bila je međunarodna usporedba koja se usredotočila na razlike i sličnosti u glazbenom obrazovanju između različitih zemalja. Također je detaljno ispitan odnos formalnog i neformalnog obrazovanja, tj. kako izvanškolsko obrazovanje (poput iskustvene pedagogije i koncertne pedagogije) može postati dio svakodnevnog pedagoškog rada u školama.

Ključne riječi

glazbeno obrazovanje; glazbena pedagogija; koncertna pedagogija; izvannastavne aktivnosti

Hrčak ID:

226111

URI

https://hrcak.srce.hr/226111

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 1.624 *