Pregledni rad
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8
Problematika nastave glazbe u Hrvatskoj u stručnim časopisima druge polovice 19. stoljeća
Tomislav Košta
; Department for Teacher and Preschool Teacher education Zadar, Croatia
Sažetak
Nakon građanske revolucije 1848. godine i buđenja nacionalne svijesti u jeku borbe malih naroda za samostalnost, kao i za službenu uporabu narodnog jezika, u škole se uvodi glazba kao obvezan predmet pod nazivom pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. To je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojem bilježimo donošenje važnih školskih zakona koji su postavili temelj za razvoj nacionalnog školstva. U Hrvatskoj su na nastavu glazbe posebno utjecali Prvi školski zakon iz 1874. i Drugi školski zakon iz 1888. godine. U tom kontekstu analizirat ćemo objave u tadašnjim stručnim časopisima koje su povezane s problematikom nastave glazbe u osnovnoj školi.
Stožerni pedagoški časopis u to vrijeme u Hrvatskoj bio je Napredak, stoga u njemu nalazimo najviše stručnih objava. Postojali su i drugi časopisi kao što su Prosvjeta, Smilje, Školski prijatelj i Hrvatski učitelj, ali u njima gotovo ne nalazimo nijedan članak o nastavi glazbe. Spomenut ćemo i godišnja Izvješća Kraljevske preparandije u Zagrebu u kojima je Vjenceslav Novak, najistaknutiji glazbeni pedagog druge polovice 19. stoljeća, pisao stručne objave koje ćemo analizirati kao i probleme s kojima su se susretali glazbeni pedagozi i praktičari tog vremena.
Ključne riječi
glazbena pedagogija; nastava glazbe; pjevanje; stručni časopisi; Vjenceslav Novak
Hrčak ID:
226130
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 2.099 *