Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32903/zs.64.2.8

Problematika nastave glazbe u Hrvatskoj u stručnim časopisima druge polovice 19. stoljeća

Tomislav Košta ; Department for Teacher and Preschool Teacher education Zadar, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 8.488 Kb

str. 113-121

preuzimanja: 524

citiraj


Sažetak

Nakon građanske revolucije 1848. godine i buđenja nacionalne svijesti u jeku borbe malih naroda za samostalnost, kao i za službenu uporabu narodnog jezika, u škole se uvodi glazba kao obvezan predmet pod nazivom pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. To je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojem bilježimo donošenje važnih školskih zakona koji su postavili temelj za razvoj nacionalnog školstva. U Hrvatskoj su na nastavu glazbe posebno utjecali Prvi školski zakon iz 1874. i Drugi školski zakon iz 1888. godine. U tom kontekstu analizirat ćemo objave u tadašnjim stručnim časopisima koje su povezane s problematikom nastave glazbe u osnovnoj školi.
Stožerni pedagoški časopis u to vrijeme u Hrvatskoj bio je Napredak, stoga u njemu nalazimo najviše stručnih objava. Postojali su i drugi časopisi kao što su Prosvjeta, Smilje, Školski prijatelj i Hrvatski učitelj, ali u njima gotovo ne nalazimo nijedan članak o nastavi glazbe. Spomenut ćemo i godišnja Izvješća Kraljevske preparandije u Zagrebu u kojima je Vjenceslav Novak, najistaknutiji glazbeni pedagog druge polovice 19. stoljeća, pisao stručne objave koje ćemo analizirati kao i probleme s kojima su se susretali glazbeni pedagozi i praktičari tog vremena.

Ključne riječi

glazbena pedagogija; nastava glazbe; pjevanje; stručni časopisi; Vjenceslav Novak

Hrčak ID:

226130

URI

https://hrcak.srce.hr/226130

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 1.432 *