Medijske studije, Vol. 10 No. 19, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.10.19.2
Medijska pismenost protiv lažnih vijesti: kritičko razmišljanje, otpornost i participacija građana
Julian McDougall
orcid.org/0000-0003-2147-2202
; Bournemouth University, Bournemouth, England
Sažetak
Ovaj rad podupire tezu da je medijsko opismenjavanje ključ za povećanje otpornosti mladih građana pri korištenju medija. Rad prikazuje ishode projekta financiranog od strane veleposlanstva SAD-a u Londonu, koji je okupio vodeće istraživače iz SAD-a i UK-a, uključujući i veliki broj ključnih dionika, primjerice novinare, nastavnike, učenike, knjižničare i informacijske stručnjake. Etnografsko istraživanje uključivalo je intervjue s dionicima iz različitih područja, četiri radionice koje su pozvale na dijalog više dionika iz različitih područja te opsežan pregled literature, politike, pedagoške prakse i postojećih obrazovnih resursa. Nalazi ove etnografije potvrđuju da kritička medijska pismenost, ako je prihvaćena kao obavezan predmet u školama i podučava se kao dinamična pismenost, može bolje pripremiti mlade građane da budu otporni na „informacijske poremećaje“ (Wardle i Derakhshan, 2017) nego djelovanja koja nastaju kao reakcija na medijski poticaj (kao što su provjera činjenica i verifikacijski alati) te mali projekti koji se primarno fokusiraju na kompetencije.
Ključne riječi
medijska pismenost; lažne vijesti; dezinformacije; otpornost
Hrčak ID:
226577
URI
Datum izdavanja:
23.7.2019.
Posjeta: 5.905 *