Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.19.2

Medijska pismenost protiv lažnih vijesti: kritičko razmišljanje, otpornost i participacija građana

Julian McDougall orcid id orcid.org/0000-0003-2147-2202 ; Bournemouth University, Bournemouth, England


Puni tekst: engleski pdf 571 Kb

str. 29-45

preuzimanja: 2.067

citiraj


Sažetak

Ovaj rad podupire tezu da je medijsko opismenjavanje ključ za povećanje otpornosti mladih građana pri korištenju medija. Rad prikazuje ishode projekta financiranog od strane veleposlanstva SAD-a u Londonu, koji je okupio vodeće istraživače iz SAD-a i UK-a, uključujući i veliki broj ključnih dionika, primjerice novinare, nastavnike, učenike, knjižničare i informacijske stručnjake. Etnografsko istraživanje uključivalo je intervjue s dionicima iz različitih područja, četiri radionice koje su pozvale na dijalog više dionika iz različitih područja te opsežan pregled literature, politike, pedagoške prakse i postojećih obrazovnih resursa. Nalazi ove etnografije potvrđuju da kritička medijska pismenost, ako je prihvaćena kao obavezan predmet u školama i podučava se kao dinamična pismenost, može bolje pripremiti mlade građane da budu otporni na „informacijske poremećaje“ (Wardle i Derakhshan, 2017) nego djelovanja koja nastaju kao reakcija na medijski poticaj (kao što su provjera činjenica i verifikacijski alati) te mali projekti koji se primarno fokusiraju na kompetencije.

Ključne riječi

medijska pismenost; lažne vijesti; dezinformacije; otpornost

Hrčak ID:

226577

URI

https://hrcak.srce.hr/226577

Datum izdavanja:

23.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.905 *