Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.28.3.07

Samoprocijenjeni simptomi ADHD-a kao rizični čimbenici prilagodbe u osnovnoj školi

Tena Veliki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Zvonimir Užarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Snježana Dubovicki ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Puni tekst: engleski pdf 335 Kb

str. 503-522

preuzimanja: 969

citiraj


Sažetak

Prijašnja su istraživanja pokazala kako učenici koji pokazuju
simptome ADHD-a ujedno imaju i više problema u svim
aspektima prilagodbe. Cilj je istraživanja provjeriti koji
simptomi ADHD-a predviđaju probleme u prilagodbi opće
populacije učenika. Hiperaktivnost, impulzivnost i nepažanja
ispitane su u odnosu na akademsku, socijalnu i emocionalnu
prilagodbu. U istraživanju je sudjelovao 501 učenik (prosječne
dobi M = 12,72, SD= 1,62). Uzeti su u obzir sljedeći
instrumenti: Skala hiperaktivnosti-impulzivnosti-pažnje,
Upitnik emocionalne kompetentnosti, Upitnik samoefikasnosti
te samoprocjena osjećaja vršnjačke prihvaćenosti i školski
uspjeh. Nepažnja se pokazala kao značajan prediktor problema
u svim aspektima prilagodbe (akademskoj (β = -0,317;
β = -0,528; p < 0,001), socijalnoj (β = -0,269; β = -0,430;
p < 0,001) i emocionalnoj prilagodbi (β = -0,225;
β = -0,367; p < 0,01)), impulzivnost samo u akademskoj
samoefikasnosti (β = -0,187, p < 0,01), a hiperaktivnost
samo u emocionalnoj kompetentnosti (β = -0,174, p < 0,05).
Budući da se nepažnja pokazala kao dominantan problem,
stručnjaci koji rade s djecom trebaju raditi na jačanju pažnje
i koncentracije kod svih učenika kao na prevenciji za
probleme u prilagodbi.

Ključne riječi

hiperaktivnost; impulzivnost; nepažnja; akademska prilagodba; socijalna prilagodba; emocionalna prilagodba

Hrčak ID:

226820

URI

https://hrcak.srce.hr/226820

Datum izdavanja:

15.10.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.941 *