Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 2 (12), 2006.
Izvorni znanstveni članak
UČENIKOVO OPTEREĆENJE NASTAVOM I RAZREDNO-NASTAVNO OZRAČJE
Sažetak
U svjetlu učenikove konstrukcije osobnoga doživljaja opterećenja
nastavom sagledavamo temeljne čimbenike razredno-nastavnoga ozračja: učiteljevu podršku, kohezivnost razreda, ispitnu anksioznost i učenikovo opterećenje nastavom. U ovom radu istaknuto je učenikovo opterećenje nastavom kao jedan od temeljnih čimbenika razredno-nastavnoga ozračja. Učenikovo opterećenje nastavom oblikuju direktni i indirektni činitelji. Direktni su činitelji učenikova opterećenja nastavom: učitelj/nastavnik, satnica, udžbenici i očekivanja roditelja, a indirektni: uvjeti i stanja u školi, uvjeti života
u obitelji, izvanškolske aktivnosti i domaća zadaća. U empirijskom dijelu rada prikazan je doživljaj opterećenja nastavom učenika 6. i 8. razreda gradskih i prigradskih osnovnih škola. Utvrdili smo da postoji statistički značajna razlika prema tipu škole na faktoru opterećenje nastavom, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike prigradskih škola u odnosu na učenike gradskih škola. Utvrdili smo da postoji statistički značajna razlika na faktoru opterećenje nastavom
po spolu ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za dječake u odnosu na djevojčice. Utvrdili smo da postoji statistički značajna razlika na faktoru opterećenje nastavom po dobi ispitanika, pri čemu je opterećenje nastavom veće za učenike 6. razreda u odnosu na učenike 8. razreda
Ključne riječi
čimbenik opterećenje nastavom; doživljaj; razredno-nastavno ozračje; zadovoljstvo nastavom
Hrčak ID:
21065
URI
Datum izdavanja:
14.11.2006.
Posjeta: 8.981 *