Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.4.07
Uloga osobina ličnosti u izboru i upotrebi strategija učenja jezika
Jelisaveta Šafranj
orcid.org/0000-0003-0861-2290
; Fakultet tehničkih znanosti, Novi Sad
Aleksandra Gojkov-Rajić
; Učiteljski fakultet, Beograd
Sažetak
Cilj je ovog rada istražiti odnose između strategija učenja
stranog jezika i osobina ličnosti među studentima
pedagoških i inženjerskih znanosti. Kvantitativno istraživanje
upitnika o vlastitoj prijavi uzeto je za procjenu strategija
učenja i individualnih osobina ličnosti. Izračunani su
Pearsonovi koeficijenti korelacije, a šest linearnih regresija
provedeno je kako bi se testirala prediktivna uloga dimenzija ličnosti kada su strategije učenja jezika upotrijebljene kao
kriterij. Rezultati sugeriraju da studenti s različitim osobinama
ličnosti imaju različite preferencije kada su u pitanju
strategije učenja. Čini se da dvije od pet osobina ličnosti iz
ove studije imaju važnu ulogu u predviđanju jezične
strategije. Dok je niska savjesnost bila prediktivna za češću
upotrebu kognitivnih i kompenzacijskih strategija, visok
intelekt bio je prediktivan za češću upotrebu kognitivnih i
metakognitivnih strategija. Studija upozorava na važnost
upravljanja studentima kroz zadovoljavanje njihovih osobnih
razlika u odabiru strategija učenja, a ne oslanjajući se na
stereotipe osobnosti koji prevladavaju. Dobiveni rezultati
mogu pomoći u odabiru odgovarajuće strategije učenja koja
odgovara osobnosti studenta.
Ključne riječi
strategije učenja jezika; SILL; osobine ličnosti; model "Big Five"; studenti sveučilištarci
Hrčak ID:
228354
URI
Datum izdavanja:
22.11.2019.
Posjeta: 3.229 *