Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učenje kao temeljni pedagoški pojam

Michael Göhlich ; Institut für Pädagogik der Universität Erlangen - Nürnberg
Jörg Zirfas ; Institut für Pädagogik der Universität Erlangen - Nürnberg


Puni tekst: njemački pdf 114 Kb

str. 7-24

preuzimanja: 2.490

citiraj


Sažetak

Tekst obrađuje sistematiku jednog izvorno pedagoškog pojma
učenja i time je usmjeren protiv reduciranih termina, koji se pojavljuju zajedno s uporabom psihologijskih i u novije vrijeme neuroznanstvenih teorija učenja. Pedagoški gledano učenje je stjecanje posebnih znanja i vještina koje se odvija kroz iskustva i refleksiju o njima od strane osobe koja uči (iskustveno - refleksivno). U tom smislu rekonstruirane su četiri pedagoške dimenzije učenja: učiti znati, učiti činiti, učiti živjeti zajedno i učiti biti. Ovi termini naglašavaju da se učenje uvijek odvija u odnosu na iskustvo, u dijalogu, smisleno i holistički. U tom je smislu cilj pedagogije u dinamičkoj virtuoznosti učenja; ta je virtuoznostsama po sebi teorija i praksa potpore učenja.

Ključne riječi

učenje; učiti znati; učiti raditi; učiti biti; učiti živjeti s drugima

Hrčak ID:

21108

URI

https://hrcak.srce.hr/21108

Datum izdavanja:

20.11.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.935 *