Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 2 (14), 2007.
Izvorni znanstveni članak
Učenje kao temeljni pedagoški pojam
Michael Göhlich
; Institut für Pädagogik der Universität Erlangen - Nürnberg
Jörg Zirfas
; Institut für Pädagogik der Universität Erlangen - Nürnberg
Sažetak
Tekst obrađuje sistematiku jednog izvorno pedagoškog pojma
učenja i time je usmjeren protiv reduciranih termina, koji se pojavljuju zajedno s uporabom psihologijskih i u novije vrijeme neuroznanstvenih teorija učenja. Pedagoški gledano učenje je stjecanje posebnih znanja i vještina koje se odvija kroz iskustva i refleksiju o njima od strane osobe koja uči (iskustveno - refleksivno). U tom smislu rekonstruirane su četiri pedagoške dimenzije učenja: učiti znati, učiti činiti, učiti živjeti zajedno i učiti biti. Ovi termini naglašavaju da se učenje uvijek odvija u odnosu na iskustvo, u dijalogu, smisleno i holistički. U tom je smislu cilj pedagogije u dinamičkoj virtuoznosti učenja; ta je virtuoznostsama po sebi teorija i praksa potpore učenja.
Ključne riječi
učenje; učiti znati; učiti raditi; učiti biti; učiti živjeti s drugima
Hrčak ID:
21108
URI
Datum izdavanja:
20.11.2007.
Posjeta: 6.999 *