Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9

Kritička analiza prikaza japanske kulture u kontekstu udžbenika japanskoga kao stranoga jezika

Katarina Šukelj


Puni tekst: engleski pdf 455 Kb

str. 127-150

preuzimanja: 1.313

citiraj


Sažetak

Udžbenici stranih jezika smatraju se autoritativnim, a informacije koje sadrže objektivnim i neophodnim. Za učenike udžbenici stranoga jezika mogu biti jedini dodir s ciljanom kulturom i društvom. Moderno podučavanje stranih jezika smatra kako je za razvoj komunikativne kompetencije važno stjecanje kako jezične, tako i kulturne sposobnosti. Pošto se u kontekstu podučavanja japanskoga jezika u Hrvatskoj udžbenici naširoko upotrebljavaju, važno je ispitati kakav kulturni sadržaj predstavljaju učenicima. Kako bi se postigao ovaj cilj, kritički su analizirana tri udžbenika srednje razine japanskoga jezika kao stranoga jezika s naglaskom na prikaz „japanske kulture“. Rezultati pokazuju određenu mjeru priznanja postojanja drugih kultura unutar Japana, no vjera u homogenost “japanske kulture” održava se neprepoznavanjem unutarnjih varijacija. Udžbenici također odražavaju ideologije nihonjinrona i kokusaike, kao i asimilacijski pristup.

Ključne riječi

podučavanje japanskoga jezika; kritička analiza; analiza udžbenika; kultura; ideologija

Hrčak ID:

228771

URI

https://hrcak.srce.hr/228771

Datum izdavanja:

29.11.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.859 *