Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9
Kritička analiza prikaza japanske kulture u kontekstu udžbenika japanskoga kao stranoga jezika
Katarina Šukelj
Sažetak
Udžbenici stranih jezika smatraju se autoritativnim, a informacije koje sadrže objektivnim i neophodnim. Za učenike udžbenici stranoga jezika mogu biti jedini dodir s ciljanom kulturom i društvom. Moderno podučavanje stranih jezika smatra kako je za razvoj komunikativne kompetencije važno stjecanje kako jezične, tako i kulturne sposobnosti. Pošto se u kontekstu podučavanja japanskoga jezika u Hrvatskoj udžbenici naširoko upotrebljavaju, važno je ispitati kakav kulturni sadržaj predstavljaju učenicima. Kako bi se postigao ovaj cilj, kritički su analizirana tri udžbenika srednje razine japanskoga jezika kao stranoga jezika s naglaskom na prikaz „japanske kulture“. Rezultati pokazuju određenu mjeru priznanja postojanja drugih kultura unutar Japana, no vjera u homogenost “japanske kulture” održava se neprepoznavanjem unutarnjih varijacija. Udžbenici također odražavaju ideologije nihonjinrona i kokusaike, kao i asimilacijski pristup.
Ključne riječi
podučavanje japanskoga jezika; kritička analiza; analiza udžbenika; kultura; ideologija
Hrčak ID:
228771
URI
Datum izdavanja:
29.11.2019.
Posjeta: 2.859 *