Magistra Iadertina, Vol. 2 No. 1, 2007.
Stručni rad
SUVREMENI PRISTUPI POTICANJU DJEČJE DAROVITOSTI S KREATIVNIM RADIONICAMA
Petra Pejić
; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Tanja Tuhtan-Maras
; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Jasna Arrigoni
; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Sažetak
Napredak svakog društva u velikoj mjeri ovisi o tome kakav je odnos prema njegovim najsposobnijim članovima te o brizi za primjeren razvoj njihovih potencijala. U osnovi svakog stvaralaštva leži kreativnost. I suvremene definicije darovitosti tretiraju kreativnost kao jednu od svojih osnovnih sastavnica uz sposobnost i osobine ličnosti (motivacija). Teorijska i praktična iskustva pokazuju da se kreativnost može razvijati, a suvremeni programi moraju zadovoljiti neka osnovna polazišta. Od tri oblika odgojno-obrazovne potpore darovitim učenicima (akceleracija, izdvajanje, obogaćivanje) u ovom radu smo se usmjerili na obogaćivanje programa koji je u praksi najčešće prihvaćen oblik potpore darovitim učenicima. Osim dva modela obogaćivanja programa koja se primjenjuju u svijetu (Obogaćeni trijadni model J. Renzullija i Bloomova taksonomija znanja), posebno smo naglasili značaj kreativnih radionica u okviru redovnog nastavnog programa, ali i kao dijela izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Osnovni je cilj da se unaprijed pripremljenim kreativnim aktivnostima omogućiti djeci spoznavanje sebe i okruženja s naglaskom na cjelovitom osobnom rastu i razvoju svakog pojedinca.
Ključne riječi
Darovitost; izvannastavne aktivnosti; kreativne radionice; obogaćivanje programa; okruženje
Hrčak ID:
21164
URI
Datum izdavanja:
18.11.2007.
Posjeta: 8.910 *