Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

SUVREMENI PRISTUPI POTICANJU DJEČJE DAROVITOSTI S KREATIVNIM RADIONICAMA

Petra Pejić ; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Tanja Tuhtan-Maras ; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Jasna Arrigoni ; Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka


Puni tekst: hrvatski doc 219 Kb

str. 133-149

preuzimanja: 4.562

citiraj


Sažetak

Napredak svakog društva u velikoj mjeri ovisi o tome kakav je odnos prema njegovim najsposobnijim članovima te o brizi za primjeren razvoj njihovih potencijala. U osnovi svakog stvaralaštva leži kreativnost. I suvremene definicije darovitosti tretiraju kreativnost kao jednu od svojih osnovnih sastavnica uz sposobnost i osobine ličnosti (motivacija). Teorijska i praktična iskustva pokazuju da se kreativnost može razvijati, a suvremeni programi moraju zadovoljiti neka osnovna polazišta. Od tri oblika odgojno-obrazovne potpore darovitim učenicima (akceleracija, izdvajanje, obogaćivanje) u ovom radu smo se usmjerili na obogaćivanje programa koji je u praksi najčešće prihvaćen oblik potpore darovitim učenicima. Osim dva modela obogaćivanja programa koja se primjenjuju u svijetu (Obogaćeni trijadni model J. Renzullija i Bloomova taksonomija znanja), posebno smo naglasili značaj kreativnih radionica u okviru redovnog nastavnog programa, ali i kao dijela izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Osnovni je cilj da se unaprijed pripremljenim kreativnim aktivnostima omogućiti djeci spoznavanje sebe i okruženja s naglaskom na cjelovitom osobnom rastu i razvoju svakog pojedinca.

Ključne riječi

Darovitost; izvannastavne aktivnosti; kreativne radionice; obogaćivanje programa; okruženje

Hrčak ID:

21164

URI

https://hrcak.srce.hr/21164

Datum izdavanja:

18.11.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.963 *