Prethodno priopćenje
Predviđanje otežanosti učenja zbog brige učenika za vlastitu sigurnost uslijed vršnjačkoga nasilja
Jelena Pavičić Vukičević
orcid.org/0000-0002-6382-1119
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Irena Cajner Mraović
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb. Hrvatska
Matea Korda
orcid.org/0000-0002-7071-8777
; Gradska uprava Grada Zagreba, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Osjećaj sigurnosti temeljna je ljudska potreba, a njezin izostanak dovodi do negativnih posljedica na psihičko funkcioniranje i akademski uspjeh učenika. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati ulogu vršnjačkoga nasilja (klasičnoga i elektroničkoga) u objašnjenju brige učenika za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom na uzorku od 451 učenika zagrebačkih srednjih škola, a obuhvaćen je velik broj različitih oblika klasičnoga i elektroničkoga nasilja. Kako bi se odgovorilo na postavljeni cilj, provedena je hijerarhijska regresijska analiza kojom se pokazalo da klasično i elektroničko vršnjačko nasilje objašnjavaju značajan udio varijance brige učenika za vlastitu sigurnost, pri čemu se klasično vršnjačko nasilje pokazalo boljim prediktorom. Dodatno, deskriptivni pokazatelji ukazuju na veliku izloženost učenika elektroničkome nasilju pa je čak 18% učenika doživjelo prijetnju ozljedom u školi, a 16% fizički napad. Može se zaključiti kako određeni udio učenika osjeća zabrinutost za vlastitu sigurnost koja im otežava učenje, a koja se dijelom može objasniti prisutnošću vršnjačkoga nasilja u školi. Buduće intervencije trebalo bi usmjeriti na sprječavanje vršnjačkoga nasilja ili smanjenje njegovih negativnih posljedica.
Ključne riječi
briga za sigurnost; elektroničko vršnjačko nasilje; klasično vršnjačko nasilje; učenici
Hrčak ID:
230626
URI
Datum izdavanja:
29.6.2019.
Posjeta: 2.314 *